Prosvetni glasnik

Старање за врло даровите ђаке у Америцн

341

Сличне класе основане су и по другим американским варошима,, особито у Провиденцији (Род Ајланд), Портсмауту (Њухемшајр), Ричмонду, Ла Порту, Кросфордвилу, Гошену, Медизону, Индианаполису,. (Индиана), Џалијету и Орори (Илиној), Ист Сагиноу, АЈрон Монтењу Каламезу и Грен Рапидсу (Мичиген), Јорку и Линколну (Небраска), Лиду (Саут Дакота), Месалистеру (Оклахома), Лек Ђорђу и Уоренсборгу (Њујорк). 4. Разред за врло даровиту децу основан је у Синсинати (држава Охајо) 1910 године. Овим ђацима је дозвољено да се што брже промовишу, у нади да ће прећи више него ли рад обичне школске године. Од 32 ђака који су пробрани на темељу наставничких судова, њих 17 беху готови да ступе у 5 разред, њих 9 у 4 разред, а 6 је остало некласификовано. Њих 25 успело је да за једну годину сврше рад од две школске године. После овог експеримента град Синсинати се одлучио да оснива оваке разреде, и нарочити учитељи су образовани и наименовани да испитују оваку децу у психолошко-педагошком градском лабораториуму. 5. Год. 1910 осниване су нарочите школе за обучавање врло даровите деце и у Харисборгу (Пенсилванија). Год. 19! 1 беше три таке школе. Деца су одабирана при свршетку 7 разреда деветоразредне основне школе, а на темељу претходних школских сведочанстава. Према овом новом плану организације, они су за једну годину свршили наставну основу осмог и деветог разреда. Треба имати на уму да се деветоразредна основна школа јако одомаћила у Харисборгу, али после овог експеримента елементарна школа све то више постаје осморазредна, јер су се напустили специални разреди. Разреди се обично састоје од 30—35 ђака засебне наставне основе, а ђаци се не одабирају на основу чисто психолошког испитивања. 6. Год. 1913 и град Бостон је установио свој први разред за брзу промоцију с намером да се сваком врло интелигентном, амбициозном и здравом детету дозволи да кроза две године сврши рад трију последњих разреда осморазредне основне школе. У ову сврху одабрано је 15 ђака из петога и 15 из шестога разреда основне школе, и то на темељу школских сведоџаба. Осим тога, сваки овај ђак био је добро испитан од стране школског лекара и морао је задовољити и овај предуслов пре него ли је пуштен у разред за брзо уналређење. Обе групе овако одабраних ђака предате су у руке једнога од наставника код кога су учили све школске предмете који припадају наставиој основи осморазредне школе у Бостону. Овај је план омогућио сваком одабраном детету да уштеди од једне до једну и по годину. Год. 1917 таких разреда је било тринаест на броју. 7. Год. 1914 основала је и варош Лујивила (Кентаки) свој први ,,оррогГипНу с1аз$" , да би се даровитој деци дало прилике да читаву