Prosvetni glasnik

694

Просветни Гласник

бровачке Лирике, Аншологија Б. Поповића, Антологија најновије лирике (издање часописа Мисао) ; Песнички зборник Ј. Максимовића; приповетке Ђ. Јакшића, Л. К. Лазаревића, Мил. Глишића, Матавуља, Јанка Веселиновића, Јаше Игњатовића, Бран. Нушића, Милорада Шапчанина, Свет. Ћоровића, Адамова, Ранковића, Сремца, В. Новака, Кочића, Б. Атанацковића, И. Ћипика; Путописи Љ. П. Ненадовића; од страних писаца: Сјенкјевићев С?ио уасИз; Гогољ,- Тургењев, Чехов, Горки, Потапенко, А. Франс; драме и позоришна дела Трмфковића, Стерије, Цветића; Венац, Мисао, Сриски Књижевни Гласник; на француском језику: Нес1ог Ма1о1, Запз јатШе : А. Оишаз, 1а ГиИре поГге; Раи1 ћаћће, №$Шге с1'ип јеипе 5егђе ; ОашМ, Таг(агт зиг 1е5 А1ре$; М-ше с1е 5еу1§пе, 1.еНгез ; 1а Вгиуеге, Сагас1еге$; Баис1е1:, 1е({гез с!е топ тоиИп; АИ Вада; 81пђас1 1е тагт; В. с1е 51. РЈегге, Раи1 е( У1г§Ше ; Мепшее, Со1отђа; ОаисМ, Соп(ез с(и 1ипсИ; 1.011, Ресћеиг с1'1з1апс1е; МоПеге, Воиг§ео1$ ОепШШотте ; ћађјсће, Уоуа@е с!е М. Регпсћоп; МоНеге, 1'ауаге; I. Касше, А(ћаИе, Гез Р1аШеигз; МоНеге, Ргеаеизез гШсикз; Р. СогпеШе, СШ; Ес1. КосћегоПез, Јасдиез 1'0грћеИп; ВоиШо*,. АгНс1еб сћо151б; Р1егге В1апсће, гесоКе с1ез ап^ез; на немачком језику: Опшш, Магсћеп; Неће1, 8сћи(гепказ(еп; Н. \УеНег, В1е IVеК 1т 5р(е§е1 с(ег NаиопаШ(ега(иг; ВШПоШек Шг А11е, II, 1т А г еђе1 <Јег А1регтаШ; ОсНће, Негтапп ипс( 1)ого(ћеа, Ш1сће1т Ме1з(ег, Раиз(; ЗсћШег, Ш1сће1т Те11, Јип§јгаи уоп Огкапз; 1,е8б1п§, Мшпа уоп ВагпћеШ, Гаосоп; бсћШег, Раиђег, Мапа 8(иаг(: Нете, 5ис1егтапп ; Шзеп, А Јога; ЕтПе 2о1а, 8(игт аиј сИе МпМе; К1е15г; Тћеос1ог 51огт, Исе Ре§еп(гис1е; ћепаи; Ш1е1апс1, Ођегоп ; К1орб1:оск, Меззшде; на словачком језику: Колар, Звјездослав и Вајански; на маџарском језииу. Арањи, Тилоди, Зрињи, Јокаји, Кишфалуди, Петефи, Гарај, Етвеш, Кемељ. V. ШКОЛСКЕ ЗГРАДЕ Док је Аустро-угарска монархија, као и друге западне земље, имала и времена и средстава да подиже јавне грађевине, па и зграде за средње школе, дотле су Србија и Црна Гора тек од скора почеле да се као државе формирају, и отуда су биле принуђене да највећу своју пажњу поклоне ослобођењу своје браће и сва средства јачању своје снаге. Отуда и видимо да су у Б. Б. Б. школске зграде модерне, планске, скоро све (13 од 16) подигнуте искључиво за средње школе, а у Србији и Црној Гори знатан број данашњих школских зграда зидан за друге, приватне циљеве, па потом преправљан избијањем зидова, додавањем, итд. Отуда и јесу скоро све зграде у Б. Б. Б. такве да задовољавају како хигиенске тако и педагошке услове, док је број таквих школа у овим другим двема покрајинама мален. На жалост, у њима је било ове школске године и таквих зграда које ни приближно нису од-