Prosvetni glasnik

656

Просветни Гласник

А. Гимназија:

П р е д м е т и

1. год.

2- год.

3. год.

4. год

5. год.

6. год.

Свега

1.

Религија

2

2

2

2

2

2

12

2.

Немачки

5

5

4

4

4

4

26

3.

Латински

10

8

7

7

7

7

46

4.

Грчки • •

8

7

7

7

29

5.

Француски

6

3

3

3

3

18

6.

Историја

2

2

2

3

3

3

15

7.

Земљопис

2

1

1

1

1

1

7

8.

Математика • • . • •

5

4

3

3

3

3

21

9.

Природна наука • ■ •

'2

2

2

2

2

2

12

10.

Цртање

2

2

4

Свега

30

32

32

32

32

32

190

Б.

Реална гимназиЈа:

Предмети

1.год.

2. год.

3. год.

4. год.

5. год

6. год.

Свега

1.

Религија

2

2

2

2

2

2

12

2.

Немачки '

5

5

4

4

4

4

26

3.

Латински

10

8

4

4

4

4

34

4.

Француски

6

4

4

4

4

22

5.

Енглески

6

4

4

4

18

6.

Историја

2

2

2

3

3

3

15

7.

Земљопис

2

1

2

1

1

1

7

8.

Математика

5

4

4

4

4

4

35

9.

Природоа наука • • •

2

2

3

4

4

4

19

!0.

Цртање .......

2

2

2

2

2

2

12

Свега

30

32

32

32

32

32

190

Из ових табеларних прегледа може се одмах увидети да се ђаци преоптерећују, особито у области страних језика. Истицање опажања и апстрактног мишљења изазвало је да су се некоји капацитети отворено изјаснили да су ове потешкоће сувише велике и за одрасле, а некмоли за оне који су тек на почетку своје адолесценције или младићског доба. Као одговор на ове приговоре мора се рећи да ови ђаци представљају највиши душевни и физички тип. Осим тога, наставна основа је помно израђена, разреди су мали, и у њцма предају најбољи наставници. И онда, пошто многа деца долазе из породица чији домови нису