Prosvetni glasnik

658

Просветни Гласник

В. Реалка:

Наставни предмети

1. година

2. година

3. година

1.

Религија

2

2

2

2.

Немачки

5

4

4

3.

Француски

8

4

4

4.

Енглески

6

4

5.

Историја

2

2

2

6.

Географија

2

1

1

7.

Математика

6

6

6

8.

Природна наука • • •

2

4

4

9.

Цртање

2

2

2

10.

Трговина

• 1

1

1

11.

Књиговодство ....

2

Свега

30

32

32

Осим тога три часа недељно посвећује се телесном васпитању, једно после подне на рекреацију, и један сат за певање у хору. Један сат у стенографији даје се као елективан предмет у првом и другом годишту, а по два часа вокационог образовања даје се за сва три годишта. IV. СРЕДЊА ШКОЛА ЗА УЧЕНИЦЕ Један други исход реформаторског покрета у прилог врло даровитих ђака, и ако није у директној вези, јесте установљење средње школе за женске. Сврха ове школе је тројака: 1) да се премости јаз између елементарне осморазредне школе и лицеја; 2) да се даде прилике за рано специалисање у трговачким, индустриалним и технолошким областима; и 3) да се школски систем учини тако еластичним да би се и девојчицама дало васпитање које одговара њиховим способностнма и интересовањима. Спомињем ову реформу ради њене социалне важности, и ради њене смелости да се тако организује наставна основа да би школа и и друштво дошли у што приснију везу. Успех берлинског покрета за реформу да се оствари што боље ова присна веза, и дајући нарочите прилике за даље образовање даровитој деци счромашнијих породица, претида из темеља преудеси школски систем у Немачкој. Опште усвајање шесторазредне гимназије и реалне гимназије и женске средње школе даје сваки разлог да се поверује да ће стара немачка деветоразредна гимназија и осморазредна основна школа изгубити своју познату популарност. Многи немачки градови (нпр.