Prosvetni glasnik
658
Просветни Гласник
В. Реалка:
Наставни предмети
1. година
2. година
3. година
1.
Религија
2
2
2
2.
Немачки
5
4
4
3.
Француски
8
4
4
4.
Енглески
—
6
4
5.
Историја
2
2
2
6.
Географија
2
1
1
7.
Математика
6
6
6
8.
Природна наука • • •
2
4
4
9.
Цртање
2
2
2
10.
Трговина
• 1
1
1
11.
Књиговодство ....
—
—
2
Свега
30
32
32
Осим тога три часа недељно посвећује се телесном васпитању, једно после подне на рекреацију, и један сат за певање у хору. Један сат у стенографији даје се као елективан предмет у првом и другом годишту, а по два часа вокационог образовања даје се за сва три годишта. IV. СРЕДЊА ШКОЛА ЗА УЧЕНИЦЕ Један други исход реформаторског покрета у прилог врло даровитих ђака, и ако није у директној вези, јесте установљење средње школе за женске. Сврха ове школе је тројака: 1) да се премости јаз између елементарне осморазредне школе и лицеја; 2) да се даде прилике за рано специалисање у трговачким, индустриалним и технолошким областима; и 3) да се школски систем учини тако еластичним да би се и девојчицама дало васпитање које одговара њиховим способностнма и интересовањима. Спомињем ову реформу ради њене социалне важности, и ради њене смелости да се тако организује наставна основа да би школа и и друштво дошли у што приснију везу. Успех берлинског покрета за реформу да се оствари што боље ова присна веза, и дајући нарочите прилике за даље образовање даровитој деци счромашнијих породица, претида из темеља преудеси школски систем у Немачкој. Опште усвајање шесторазредне гимназије и реалне гимназије и женске средње школе даје сваки разлог да се поверује да ће стара немачка деветоразредна гимназија и осморазредна основна школа изгубити своју познату популарност. Многи немачки градови (нпр.