Prosvetni glasnik
Општи део
1067
повољно, а о некима веома похвално. Међутим у другим средњим школама такве изложбе нису биле приређене. Увиђајући оправданост приређивања оваквих изложаба, наређујем директорима свију средњих школа и наставницима и наставницама цртања, писања и женских ручних радова да одсада сваке године, у месецу Јуну, у својој школи имају приредити изложбу ђачких радова. У исто време може бити приређена изложба ученичких радова из стереометрије и географије; могу бити изложени ученички хербари и зоолошке збирчице; писмени, школски и домаћи задаци. У реалкама биће изложба ученичких радова из нацртне геометрије- На овим изложбама најбоље ће се видети са колико су вол>е и умешности дотични наставници радили и колики су успех постигли, имајући притом у виду и прилике под којима су радили. За ове изложбе треба заинтересовати ђачке родитеље, који ће том приликом видети како су њихова деца у школи научила радити лепе, потребне и корисне ствари. За изложбе заинтересовати и грађанство уопште. Учитељицама женскога рада треба скренути нарочиту пажњу на неговање народнога веза и народних шара, на израду појединих делова одела па и самог обичног одела. Министарски изасланици, при прегледу рада у школи, нарочиту пажњу обратиће на ове изложбе и поглавито према њима оцењиваће рад дотичних наставника. 24. новембра 1928. год. Министар Просвете, Београд. М. ГрОЛ, С. р.
226. Великим Жупанима за Просветна Одељења, директорима и управитељима средњих и стручних школа. С.Н.Бр. 45.170 Средња школа мора обратити нарочиту 12.-Х1М928. год. пажњу и на естетичко образовање својих учеМузичка наставау средњим ника- Један од наставних предмета који има а стручним школама: обра- ■ , зовање ученичког хора и ор- Д а послужи овој врсти образовања јесте мукесшра. зика (певање и свирање). Зато је овај предмет и унесен у наставни план средњих школа. Ученици прва два разреда средњих школа добивају обавезну наставу певања, која им поред осталог служи и као припрема за певање у хору. Стога ту наставу треба изводити поглавито на практичној основи, али тако да се ученици науче и музичкој писмености, ритму и интонацији (интервалима). Теоријском делу наставе ваља доделити само најпотребнији део времена. Просветни Гласник, бр. 12. 2