Prosvetni glasnik

1068

Просветни Гласник

Музичка настава мора се продужити и у даљим разредима образовањем ученичког хора и оркестра које треба сматрати као главне факторе у музичко-естетичком васпитању ученика певача и непевача_ У понеким школама нажалост и нема ученичког хора, у другима опет,. ако и постоји, он ради само до краја јануара, а врло су ретке школе у којима се хорском певању и свирању поклања заслужена пажња. Одсада се има подједнако неговати и хорско певање у свима средњим школама, па према томе, ученички хорови морају постојати у свакој средњој школи, и то: дечји, женски, мушки или мешовити, према врсти школе. Хорови морају радити током целе школске године. Старешина школе поклониће нарочиту пажњу настави хорског певања: постарати се за повољан распоред часова за овај предмет,, помоћи и организовању хора, одржању реда, подстицати и отварати вољу за рад и наставнику и ученицима. У средњим школама, и то у местима где нема музичких школа^ поред наставе хорског певања даваће се и настава свирања оним ученицима који се за ту наставу добровољно пријаве. Наставник музике: увешће у наставу свирања, чим то буде могуће, свирање у ансамблу: дуета, терцета, квартета и у оркестру. Наставник музике у току школске године суделоваће с хором и еве>нтуално с оркестром у разним школским свечаностима, концертима„ и на излетима и т- д., а на крају школске године приредиће обавезан концерат за ученике, ученичке родитеље и грађанство. Концерат ће приређивати управа школе и програм се његов може попунитн и: декламацијама и другим чиме. Старешина школе послаће Министарству Просвете на крају школске године кратак извештај о свима јавним музичким манифестацијама своје школе, прилажући уз то и програме. Од чистога прихода ученичких концерата образује се фонд„ којим ће руковати Наставнички Савет. Наставник музике и вокалне и инструменталне обратиће особиту пажњу на ученике који се истичу нарочитим даром за музику и имена најдаровитијих доставиће, преко директора, Министарству Просвете_ Часови вокалне и инструменталне музике сматрају се као редовни, те ће их директори уносити у поделу предмета на наставнике и у распоред часова, али ће се за њих плаћати наставницима хонорар само онда Када прелазе преко максимума законом прописаног броја часова. Ако наставник музике буде преко године улагао много труда око спремања ученика у певању и свирању, приређујући притом преко године концерте, директори ће им на крају године, по претходном: