Prosvetni glasnik

Говор министра просвете и вера Велибора Јонића

389

министри су се поводили за захтевима и жељама својих бирача, а не за сТбарИИМ ДрЖавнШ и НарОдНИм аогрсбама. У нашој држави, за протекле две деценије, није посТбјалб ииједно тело које би се бавило проблемима опитте Просветне политиКе. Поред Министарства просвете, МИпистарства пбЉопривреде и Мииистарства трговине и ИнДустрије још су « Нека друга министарства водила своју шкоЛСКу нолатику и имала своје школе. Влада народног спаса приступила је ревизији вредности, одлучно решена да отклони зла прошлоети, као и узроке који су до њих довели, како би се коренитим реформама на свима подручјима народног и државног живота створиле основе зл лепшу и бољу будућност- нашег народа. Једна од најважнијих рефорама која се данас врши у Србији јесте несумњиво просветна реформа. Она је истовремено и једна од иајпрешнијих, јер је духовно оздрављење предуслов сваког оздрављења. За опстанак нације и за њену обнову потребно је ставити народну просвету на здраве темеље. Основнз начело наше просветне реформе гласи: српска се омладина мора в&спитавати у духу паших традиција, а образовати у смпслу -народпих и државних потреба. Само тако српски народ ће моћа себе каО народ очувати и изграђиватњ Само то му може зајемчитн оригинално културно стваралаШтво, ко.јим он треба да допринССс свој обол општем човечанском напретку. ОтаџбиНи у изграђивању, Новој Србији на помолу, потребна су данас покољења преваспнтана у духу националне дисциплине и социјалне содидарности и у поштовању рада и конструктивног стваралаштва. Потребан нам је народни подмладак који ће у раду и стваралаштву гледдт!: смисао свога живота. Школска заједница је народна зајеДНИЦб у малоМе. Из школе Наш младић мора да изађе с осећањем дужности према спојој сиромашној Земљи, која се еамо таКб мОже Одржати акс и он допринесе свој радни принос, и ако пази да тб и други чине, и ако се плодови тог општег рада ираведно расподељују. Из наше школе наш млаДи чођек Мора да изађе фбрмиран Пре свега у поштовању према ПОродици и етичким аакоНима и свестан најћ&жиијих и битних циљева своје нароДне заједнице. Он Мора