Radno i socijalno pravo
таквог права. То право би се у неким концепцијама могло разматрати (тумачити) као природно право човека. Међутим, то није тако, и различите концепције природног права имају своју функцију. Међутим, само неке од њих могу да буду прихваћене као природно (адекватно), или адекватно право уопште, које се делом подудара, са природним правом.
Човек у оквиру својих моћи и концепција “управља" природом и њеном употребом, па и планетом земљом и њеним окружењем. То је поступање у “интересу" човека, онако како тај интерес виде владајуће структуре савременог света. То је међутим, мало адекватно и мало природно.
Све указује на то да је потребно темељно преиспитивање живота човека и земље планете, јер планета земља не може бити само “јеловник' и “грађевински материјал" за човека.
Потребно је, дакле, једно ново природно и адекватно право, односно њихово дефинисање, које ће штитити укупни живот на планети земљи, саму планету и њено окружење. Свако право, које се не одређује адекватно – према животу – и животу планете земље – и њеног окружења, има се сматрати неадекватним и неприродним.
Према томе, као што је раније поменуто, адекватно право данас и убудуће мора бити систем права, који обезеђује живот на
_земљи и живот планете земље, с тим што делови тог система ретулишуј. политичка, грађанска, економска и социјална права, која | Ма РАНИ eee ele
искључујући дестуркције. _-
Људска права у данашњем смислу могу бити део тог новог система права, али људска права која ће се остваривати и штитити живот и планету земљу од свих врста деструкција. У складу са горе изнетим, сваки рад који представља деструкцију живота и неприхватљиву деструкцију планете земље и њеног омотача, мора _ бити елиминисан. Адекватно право у изложеном смислу то мора да обезбеди.
Рад према томе, може бити сврсисходна. делатност усмерена
_на оправдане потребе човека, и адекватне потребе и поступке, који_ се тичу земље пл а. Рад треба да буде у
функцији мира и ослобађања од страха, што би мора: морало бити
регулисано правом.
55