Ratnik

ПОСМАТРАЊЕ О ЖЕЉЕЗНИЦАМА 627

са сигурношћу рачунати на најтачније извршивање свију заповести, као и на највеће користење са жељевницама.

Жеељезнице имају у опште по један коловов; само главне земаљске жељезнице потребују још по један. ељезница са једним коловозом исто би толико возова, могло дневно вући, као и са два, само кад се неби празни материјал морао натраг враћати.

( тога је број влакова на првој врсти жељезница, знатно мањи, јер се празни влакови, који се натраг враћају, тек на станицама са пуним мимоићи могу; а ако последњи брзо један за другим одлазе, онда је заустављање неизбежно.

Од 9 немачких провозних жељезница, 4 бејаху скоро дуж целе пруге са два коловоза. На њима се је могло дневно 18 влакова одправљати а празни су се влакови враћали другим коловозом. ељевнице са једним коловозом могле су само 12 влакова одвући.

Да би се радна способност жељезнице увеличала, потребно је да има доста и угодног возног материјала, а овог је било довољно и у добром стању, по чем се влада при постројавању жељезница зато стара и њене интерссе чува. Нарочито су прописане мере кола, која за војне транспорте најугодније пространство имати морају. Још у мирном стању на сваким колима је забележено, колико се људи или коња у њима сместити може.

Према делу пруск. глав. генералштаба од 1870.—71. (део 1. стр. 87.) потребно је било за превоз првих 10 корова само 7 кола и # локомотива, па и онда, кад се је свако од ових возних средстава само по један шут употребило. Исто тако је било доброг и изученог персонала за, жељевничку службу, који је с почетка довољан био, а при мобилизацији је и умножен. Али да неби доцније настала оскудица у техничком жељезничком персоналу,