Ratnik
_СРПСКА ВОЈНО ЖЕЛЕЗНИЧКА ШКОЛА 49
отварање и другог вишег надзорничког курса за све надзорнике и вршиоце дужности надзорника пруга Дирекције Српских Државних Железница, који у то време беху на служби при Војно Железничкој Инспекцији. Под ОСБр. 11611 од 31. маја 1918. године начелник Штаба Врховне Команде одобрио је отварање овог курса са наређењем: а) да се на курс позову сви надзорници и вршиоци дужности надзорника пруга, сем неколико по годинама најстаријих, 6) да курс траје четири месеца почев од 15. јуна 1918. године, в) да се настава на овом течају изводи по програму и са наставничким особљем предложеним од стране Војно Железничке Инспекције и г) да се по свршетку курса над кандидатима одржи испит пред комисијом, која је обавила испит и у првом надзорничком курсу.
Рад на овом курсу отпочео је 15. јуна са предавањима из следећих предмета: 1) аритметика са основима алгебре, са по шест часова недељно; 2) геометрија: планиметрија, стереометрија, основи тригонометрије и нацртне геометрије, са три часа недељно; 3) геодезија са топографским цртањем, са шест часова недељно; 4) грађевинске конструкције са основима статике и науке о грађи, са шест часова недељно; 5) елементи пруге и постројења на прузи, са шест часова недељно и 6) машинска служба са технологијом и основима хемије, физике и механике, са три часа недељно.
Кандидати на овом вишем надзорничком курсу беху сви евакуисани надзорници и вршиоци дужности надзорника из свих секција за одржавање и грађење пруга. Међу овим последњим било је и два цртача, а укупан број слушалаца био је 30 лица. Неколико старијих, болешљивих и за озбиљан умни рад неспособних надзорника беше ослобођено похађања предавања на овом курсу; они беху остали у својим секцијама, где су заједно са десетарима, који су свршили први надзорнички курс, отправљали текуће послове службе одржавања пруга које беху у нашој експлоатацији, те на тај начин отварање вишег надзорничког курса не беше на штету редовне службе.
За наставнике на овом курсу беху од стране Војно Железничке Инспекције одређени: три одлична, нарочито предана и поуздана грађевинска инжињера и један машински инжињер, који су дужности професора вршили с одушевљењем, љубављу и задовољством. |
С друге стране и интересовање слушалаца за предавање и наставу беше врло велико, те је сасвим разумљиво, што су рад и настава на овом курсу текли не само нормално већи са великим изгледима на велики успех. Извештаји чланова железничког школског одбора, који су с времена на време
РАТНИК, СВ. Х. 1921. 4