Ritam

različitim grupama neki izraz svog senzibiliteta i svog iskustva. Svako je u to unosio nelto svoje. Novi Sad je i inače vrlo malo pažnje i vremena posvedivao novosadskoj sceni. Kad pogledaš za poslednjih deset-petnaest godina nijedna novosadska grupa nije ргеко Novog Sada došla do Jugoslavije, mislim, do ploče. Uopite nema kude, nema mesta za svirke, nema prostora za vežbanje, niti institucije koja bi nešto radila. Fri tom mi nìsmo dovoljno politizovane da bismo se negde uglavile i obezbedile sebi da sviramo, da nam se pesme normalno puštaju na novosadskom radiju, da o riama pišu te novosadske omladinske novine, da Boye snimaju ploče u studiju novosadskog radija kako bi a ne grupe iz Beogràda i Zagreba. Novi Sad deluje užasno udaljen od Beograda, mada ne bi trebalo. A R- Kakav je vai odnos prema prethodnim generacijama na toj sceni? Biljana - Ranije su prolazileTsamg grupe koje su imale u sebi taj metft 'tìfßàbk vojvođanski folklor - Đorđe Balaievic|| Laboratorija. Jedino ito je u seđamdesetim bilo možda maio zanimljivo, ali kao fenomen, je Pekinša patka, odnbsne ta priča koja je išla oko Conte. Taj Novi Sad i nije imao ništa ili možda ml nismo znali ita sve ima jer u torn gradujako teško oilo šta izbija na oovriinu. Na primer još pre Čonte bila je.Jednayako dobra pank grupa, Cornila G, i to kaaa u Beogradu nije bilo nijedne pani grupe • to je 1978. godina. Neko od r|ih se upra|p vratio iz Londona i ob| su tàd svirali u belim majicama na kojima Ta■Vflrveiy' slovima pisalo Ramones, a tako 1978. E sad neko 1988. svira Ramonese i to je sada provaljeno. Onda se tu pojavio jedan ludi proférer koji je te iste momke maznuo jer je to njemu bilo zanimljivo. Kao maio stariji on je iskpristio te klince sa predumiiljajem, a klinci su, dok su bili Cornila G, to radili iskrenš i stvarno dobro. To je bilo strivii|no. | R- U Beogradu se Arhivska zabava kao prva punk grupa pojavila tek 1979, Biljana- Da, all vidi*; ј| žnam za Arhivsku zabavu, a ti ne znai za Gomilu G i to je tragedija Novog sada. R- Da, u to vreme je na Radio Novom Sadu Dragan Gojkovid imao emisiju subotom u фо!а òetiri - to je bila jedina emisija ukojoj si tada mogao da čuješ neke jugoslovenske novotalasne grupe, Beograd nije imao tako nešto. Bile su "Vibracije", ali Konjovid je puitao samo strane grupe, Biljana- Tih godina- 1979., 1980., 1981. se

događalo nešto straino zanimljivo u Novom Sadu, no to je sada proilost iza koje je malo ostalo. Mi smo počeli skoro zajedno sa beogradskim grupama iz tog vremena, a tek sada imamo ploču - dok oni imaju karijere. Užasno je teško kad nešto radii, a niita ti se ne vrada, a to je bio problem za sve te novosadske bendove. Što se nas tide grozno smo uporne i tvrdoglave i niita nas ne može uništiti. Jednog momenta smo imale priliku da snimimo plodu u Zagrebu 1984. Sve je propalo zato ito se čovek kojUe hteo da nam pomogne i pored te dobre volje potpuno razlikovao od nas. Sve ito je on hteo. «ta uràdi bilo je okrenuto nekom straâno komefcijalnom zvuku: mi .imo uvek smattale da nam je navažnija ta linija gilara-bas-bubanj, a klavijature i glas napred, a ritam sekciju i gitare pozadi. NikakàÂa njim nismo mogie da se dogovorimo i konadno smo se u samom studiju posvadali - na sredu u stvari. To je bio period mraka za nas, Snimalo se za Jugoton, u njihovom studiju, imale smo i pladen boravak tamo, a ustvari smo stajale pred mogudnoidu da pristanemo na kompromis i izdamo plodu 1984. tako kako taj dovek misli da treba da zvudi ili da sve odjebemo i radimo po svom. I onda smo u jednom momentu morali sve da odjebemo. Nama je bilo dosta sintetidkog zvuka, Human League, Depeche Mode i tih stvari, a on je bai na tome instistirao - tad su se U 2 probili i ja sam onda pokuiala da mu objasnim: "to, vidii-gitara, GITARA". Jasna- U meduvremenu smo svirale na koncertima u Bedu, dva puta, i jednom u Lincu, 1983. smo u Bedu bili sa Au Pairs, Raincoats i Liliput, ovi poslednji su ustvari The Kleenex iz Švajcarske, jedan opasan bend. Mi smo otkinule na ove Au Pairs, sa kojima smo svirali isto vede. Leslie nam je dala kaii za gitaru, ovaj bubnjar je kao doiao da vidi da li nam treba neito za timpane, a njihov producent je pitao je Ihodemo da nam on radi zvuk... mislim, neke neverovatne stvari. A to se ovde niita ne zna, piie se o koncertima ovih-onih grupa po Rusìji, Poljskoj. Mi smo u torn trenutku svirale sa Au Pairs kad su oni imali onaj drugi album /"Sense & Sensuality"/, dakle kad su bili medu glavnim grupama tog vremena. Posle Zagreba, 1985. mi smo seie i sad je trebalo doneti odluku ita dalje. Trebalo je nadi nekog doveka koji de znati da napravi ono ito mi hodemo. Poito smo znali Partibrejkerse, oni su upravo izdali plodu i mi smo je presluiale i oduievile

23