Ritam
KOMPILACIJE
PAUL SIMON NEGOTIATIONS AND LOVE SONGS 1971-1986 (Warner Bros - Jugoton)
Mada je, uz Joni Mitchell, sigurno najuspešniji singersongwriter Paul Simon je autor koji je ponajmanje crpeo iskustva Iz bogate američke muzičke tradicije. Izuzmemo II gospel i doowop Simon je u najvećem delu svoje karijere bio daleko više koncentrisan na latinsku muziku, Karibski ill u poslednje vreme afrički folklor, dakle sve ono što se u poslednje dve godine podrazumeva pod pojmom „World music,. Ova kompilacija od 17 pesama najboije podražava ovu tvrdnju
od prve Mother and Child Reunion do poslednje Graceland. Možda baš zbog tog razloga, da bi se što snažnije potertala ta linija i univerzalni karakter njegove muzike ova kompilacija sadrži čak tri pesme sa poslednjeg tako dobro prodavanog albuma Graceland. Ovo ističem stoga Sto ovde nema jednog od njegovih najlepših hitova - Take Me To The Mardi Grass. I mada je jasno da je Simon veliki autor iznenađujuće deluje stilska i producentska uravnoteženost materijala koji je
nastajao u rasponu od 15 godina. Tome je ponajviše kumovao nejgov oštri humor i neumorno samo-ispitivanje koji su i doprineli da stvari kao Something So Right, Still Crazy After All These Years ill Fifty Ways To Leave Your Lover I danas zvuče veličanstveno. Paul Simon je uvek bio najsnažniji onda kada je uspevao da svesno poveže predmet bavljenja sa stilom. Ova je kompilacija dokaz da mu je to mnogo puta pošlo za rukom.
Momčilo Rajin
PERCY SLEDGEHIS TOP HITS / Everest Europa - PGP RTB/ Svima onima koje je dugo mučilo pitanje zašto PGP RTB odugovlači sa izdavanjem poslednje plode iz edicije „Timeless Treasures, tajanstvenog /da li samo to?/ italijanskog izdavača Everest/Europa iako se istovetna kaseta već odavno nalazi u prodaji, malo elementarne matematike daje übedljiv ogovor: ukupno trajanje osam pesama urezanih u poluprazne rilne ove ploôe je 21 minut i 30 sekundi, što možda urednicima narodnih /folk/ izdanja u PGPu deluje savrieno normalno all svakom drugom potrošaču vinilnih dobara ukazuje na pljačku, ako za trenutak zanermarimo I potpuno odsustvo dostojanstva i profesionalnog morala prema Percy Sledge-u /Persi Sledž/ i njegovim domaćim poštovaocima. Ukoliko ovoj činjenici pridružite I saznanje da se na ovoj frankenštajn-ploči nalaze divlje verzije tri najveća hita ovog čoveka /„When a Man Loves a Woman,, „Warm and Tender Love, i -„Cover Me, / koje se očigledno razlikuju /čak I po dužini trajanja/ od referentnih verzija objavljenih na Sledgeovoj matičnoj etiketi Atlanticutisak je potpun: cosa nostra par exellancel One koji zaista žele da imaju ozbiljno izdanje sa pesmama Percy Sledge-a, upućujem na dva albuma izdata kod nas, kojl savršeno
pokrivaju sav značajan repertoar ovog genija južnjačkog soula. To su: „The Best Of Percy' Sledge./Atlantic -Suzy , 1962/ i .Star-Collection V 01.2„ /Atlantic, Midi-Suzy/; oni su već odavno rasprodati u našim prodavnicama ali ih je moguće „iskopati, na mestima razmene ploba /u Beogradu - SKC, nedeljom pre podne/. Ploča o kojoj ovde govorimo, „His Top Hits., uglavnom je pokrivena sadržajem pomenute dve kompilacije, sa izuzetkom fine verzije Otis Redding- ove./Sitting On/ The Dock Of The Bay. i vaistinu izvrsnog komada
klasičnog country-soula „Behind Closed Doors, koji me je sprečio da ovom izdanju udelim ocenu koju, zbog svega ispred Izrečenog, zaslužuje nulu. Ostaće nepoznato zašto se u PGP RTB-u soul tretira kao trećerazredna pojava, ako znamo da je ova diskografska kuća vrlo aktivna kada su u pitanju druga dva najznačajnija vida erne muzike-jazz I blues. Za sve ove godine, nekoliko ne preterano značajnih ploča James Brown-a, par manjeviše problematičnih kompilacija u 70-tim i .pokršteni. „He Is the Light. / u orlglnalu „Going Away./ Ai Green-a, priznaćete,
zaista je premalo od kuće koja ima prava za licencno objavljivanje ploča kao što su „Solid Gold,, i „Live At the Apollo. /Polydor/ James Brown-a Hi „Peaches, Ette James /Chess/. Ako se ovakva delà uporno zaobilaze na raćun kaubojskih projekata tipa „His Top Hits, ondaje bolje potpuno dići ruke od soula I to javno razglasitjjer sam siguran da bi .Jugoton,, sa svojom sadašnjom koncep-
cijom postupnog prezentiranja značajnih izdanja soula, neke od ovih ploča /.Solid Gold., na primer/ jedva dočekao. Kao što, uostalom, i reče drug Bogdan Trifunović, predsednik RK SSRN Srbije: „Ako nam već ne pomažete, onda nam nemojte ni odmagati,. n
Gordan Paunović
CHRIS FARLOWE MR. SOULFUL (NEMS Records Jugodisk) Ako već Giletova obrada Out Of Time (Bejbe, ti nisi tu) nije bila dovoljno jak razlog, onda je nedavno gostovanje Krisa Farloua na prvom solo albumu Džimija Pejdža sasvim sigurno otklonilo bilo kakvu sumnju u opravdanost izdavanja ove kompilaeije. Sačinjen pre dve godine ovaj je izbor koncentrisan na njegovu najkomercijalniju fazu (1966.-68.) kada je pod patronatom Džegera i Ričardsa I njihove, već pomenute Out Of Time imao No.l u Engleskoj I hit širom
sveta, pesme koja ga je iz ezoterične sredine londonskih ritam i bluz klubova lansirala u orbitu svetske slave. Mada 6e kasnije uporno nastojati da kroz delovanje u grupama Colloseum i Atomic Fiooster da svoj doprinos razvoju progresivnog roka Farlou će za nekoliko generaeija pop/rok fanova ipak ostati upamćen kao .one hit wonder.. Pevač snažnog glasa i prenaglašene interpretaeije Farlou ovde izvodi ritam i bluz i soul klasike na svoj standardni način, te tako samo od vaših kolekcionarkih apetita zavisi koliko će vam ovo izdanje stvarno bit! zanimljivo. (**)
Momčilo Rajin
52