Ritam

THE REPLACEMENTS

Uz HUSKER DU, R.E.M., VIOLENT FEMMES, THE REPLACEMENTS spadaju u onih nekoliko sastava koji su svojim „dugim maršem” kroz američki rock establišment ispričali još jednu priču o autsajderskom sastavu koji do cilja stiže srcem, „zato što želimo da nas v01e...”

SVUDA JE BOLJE NEGO OVDE

Prva poiovina osamdesetih bila je u S.A.D. vreme Reganovog prvog mandata, dakle vreme pretećeg pritiska neokonzervativne „moraine vedine” i sve očitijeg ogromnog rascepa između lažne sigumosti tinejdžerskih godina i beznada okoline za sve koji su odrastali u tom vremenu. Pobuna i pravo na „drugačije razmišljanje” koji su, činilo se, postali opštepriznata vrednost i glavno kultumo postignuće raskalašnih sedamdesetih, pokazale su se kao kulisa iza koje cuce iracionalni strahovi tihe vedine u američkom društvu, i dalje veme svom purutanskom nasleđu. U ime njega i fiktivnog društvenog mira tokom cele decenije suptilno su, odozgo, sasecane „suvišne slobode” i traženi, kako to već uvek biva, žrtveni jarci. Jedini naslednik cele linije američkih rokenrol sastava koji su stvarali ono provokativno jezgro rock kulture od The Stoogesa i

MC 5 preko New York Doiisa do Patti Smith, Ramonesa, Television, jedini istinski naslednik „new wave”-a iz druge poiovine sedamdesetih - bio je američki punk. Tako tužno nepoznat za vedinu ovdašnjih ditaoca, tamošnji punk je ustvari sasvim uspešno držao koak sa evropskim u ono „herojsko” vreme 1977-79. Iz tadašnjeg zametka scene i posle istorijski uticajne ameridke tumeje Sex Pistolsa (posle koje su se raspali), 1979-80 i naredne godine su videle eksplozivni razvoj američkog punka. Hardcore punk brže i besomučnije odsviran od „starog” i istovremeno sinonim za široko rasprostranjenu potkulturu koja je stigla u sve kutke pianeta bio je kotao iz kog se poëetkom dekade izlio potok agresivno nepomirljivih američkih sastava koji su punk shvatili kao sistem vrednosti i moralnih načela sto de im pomodi da opstanu unutar svakodnevno

16