Ritam
LONDONSKI RITAM ’89 Batman vs Big Ben
Leto je vreme velikih filmskih hitova. Kao i drugde u svetu, i u Londonu je ono proteklo u znaku „Betmena” i „Indijane Džonsa”. O njima, ali i o drugim (možda i zanimjjivjjim) fiimovima sa londonskom bioskopskog repertoara, piše naša stalna saradnica Isidora Bjelica.
Što se londonske top liste populamosti tiče, pored Kraljice majke, koja je napunila osamdeset devet godina, najomiljenija medijska ličnost je Betmen. Bet-manija je zavladala Londonom mnogo prije nego što je sam fdm „Betmen” i stigao u njegove bioskope. Na svoju pedesetogodišnjicu Betmen-kreacija poznatog Bob Kejna pojavio se u do sada najskupljem izdanju i u režiji Tima Bartona, Ova filmska megalomanija proizvod je producentskog para Piter Guber i Jon Peters (tvorci rrmogo hvaljenog „Remmena”). Scenario Sam Hama i Vorena Skarena baziran je na riješenosti Bartona da ostane vjeran originalnoj Betpriči. Devetogodišnji Brus Vejn (Majkl Kiton) svjedok je brutalnog übistva svojih rođitelja, poslije čega se posvećuje borbi protiv
zla, vodeći dvostruki život kao Betmen i Brus Vejn. Sama gluma Majkia Kitona je i najbolji dio filma, ali kao Betmen on ovdje jednostavno ne uspijeva doći u prvi plan od Džeka Nikolsona u ulozi Džokera. Nikolson, koji je preplavio filmske časopise izjavama o tome kako se dobro zabavljao па snimanju dotičnog filma, svoju je ulogu odigrao dosta „čudno”, podjećajući na najupečatljivija ostvarenja Klaus-Marije Brandauera (Sabovog „Mefista” прг.). Glumački trougao se zatvara tek sa Kim Besinger u ulozi Viki Vejl, novinarke koja dolazi u Gotham-siti da piše o Betmenu. „Izgradnja” samog grada i Bet-automobila, zamka i aviona povjerena je Antonu Furstu, koji se pročuo po svojoj londonskoj konstrukciji Vijetnama za Kjubrikov „Ful Metal Jacket”. Baziran na sumnjivoj ideji da je Gothamsiti gora strana Njujorka on je i stvoren, ili bolje rečeno, izgrađen kođ Pajnvud studija.
49