Ritam

Irvin Vinkler, koji se poslednjih godina odvojio od dugogodišnjeg partnera Roberta Čartofa, takođe je snažno privučen socijalnim dramarna ali onim nalik na produkcije Hola B. Volisa („Tamna pobeda”, „Visoka siéra”, „Kazablanka”, „Malteški soko”). Vinkler i Čartof su uspeli da zadovolje obe strane posla, producirajući hitove kao što je „Roki” serija ali i kritičarske favorite kao „Razjarenog bika” i „Njujork, Njujork” Martina Skorsiza, „Put u svemir” Filipa Kaufmana i „Око ponodi” Bertrana Tavemijea. Samostalno Vinkler je producirao kontroverznu antirasnu dramu „Skakavac” Koste Gavrasa a njih dvojica trenutno saradnju na sudskoj drami „Muzička kutija” sa Džesikom Lang. Vinkler je nastavio saradnju i sa Skorsizom, ove godine se očekuje gangsterska drama „Dobri momci” sa Robertom De Nirom i Rej Liotom, kao i sa Tavemijeom na novoj muzičkoj biografiji, ovog puta u Geršvinu. U toku leta takode se očekuje njegova saradnja sa starim partnerom Cartofom na petom nastavku Rokija. Dobro odmerenim potezima, i blagom popustljivošću prema rediteljima (što umnogome rezultira dobrim ili lošim filmovima), Vinkler je sebi obezbedio mesto jednog od najpouzdanijih producenata u okrugu Holivud. Uobe uloge, i kao producent i kao producent/reditelj, Džejms L. Bruks se pridržavao one maksime, kojaje uostalom moto i svih iskusnih producenata, da „ako imate neku poruku da pošaljete, koristite Vestem Junion”. U svojim filmovima - „Početi iznova” (napisao), „Vreme nežnosti” i „TVnovosti” (napisao i režirao), „Veliki” i najnoviji „Rat ruža” - on je kombinovao nerazvodnjenu sentimentalnost i tehničku perfekciju, po uzoru, kako sam kaže, na Kapru i Vajldera. Bruks je jedini od vodedih holivudskih producenata koji je podeo kao pisac pa nije sludajno što njegovi filmovi, ako ništa drugo, imaju čvrstuu strukturu a obzirom da su mu koreni u televizijskim „sededim komedijama” (Men Tajler Mur sou”, „Taksi”) vrlo je blizak publici odgajenoj na televiziji. I, gotovo bez izuzetka, svi filmovi su dobro prihvadeni - i finansijski i od strane kritike. Stiven Spilberg, kao reditelj i producent (sa svojim timom u kojem

su još Frenk Maršal i Ketlin Kenedi) blizak je Selznikovoj skoli; neki čak tvrde da „Vanzemaljac” nije ništa drugo do savremeni pandan filmu „Prohujalo sa vihorom” a Spilbergov novi film rimejk je „MOmka zvanog Džo” Viktora Fleminga, reditelja zna se ved kog filma. Ali Spilberg je privržen i Spigelu - „Carstvo sunca” direktna je posveta Spigelovim produkcijama Linovih filmova I da su Sesil B. De Mil („Deset božjih zapovesti”) ili Majk Tod („Öko sveta za 80 dana”) živi, oni bi snimali spektakle sa specijalnim efektima poput „Poltergajsta”, „Gremlina”, „Povratka u bududnost” i „Ko je smestio Zeki Rodžeru”, umesto biblijskih epova Ш vajdskrin putopisa. Ipak, mnogi osporavaju Spilbergovu uspešnost i uticaj optužujući ga da je kastrirao celu generaciju mladih i talentovanih reditelja. lako se ova činjenica može, ali i ne mora osporavati, jedno je neosporno - Spilberg je otvorio vrata malim i opskumim filmovima sa specijalnim efektima u neomeđena prostranstva „A” produkcije, i to je možda njegova najveda zasluga. Uglavnom, nastavak „Gremlina” (ponovo Džo Dante) i „Povratak u bududnost ПГ spremni dekaju leto a Frank Maršal dé režirati „Araknifobiju”, film o džinovskom pauku. Zvuči poznato? Piter Guber i Džon Piters, skoro naimenovani za kolektivne naslednike Dejvida Patnama na čelu Kolumbije (u pitanju je spektakulamo neide nfitikovani osmocifreni dolarski iznos direktno iz „Soni”-ja) takode imaju čvrstu vezu sa Selzinkom, I oni, bas kao i Selznik pre njih, naginju razmetljivo velikim i sjajnim filmovima, obično baziranim na bestselerima, kakvi su „Veltice iz Istvika”, „Boja purpura” i novi „Lomača taštine” (saradnja Toma Henksa i Brajana De Palme). Slidno Selzniku Guber/Piters otkupljuju autorska prava sa velikom pompom i uz pregrste zelenih novdanica, organizuju dobro publikovane potrage za akterima nosedih uloga i, uopšte, ne štede novae. No kako se oni najviše bave ugovomim poslovima malo im vremena ostaje da se praktidno posvete filmovima, gde je Selznik trošio najviše vremena ratujudi sa glumcima, rediteljima i ostalom kreativnom ekipom, pa su uglavnom pasivni producenti, Na vedini filmova gde su Guber/Piters potpisani velikim slo-

52

ш Џ •y?i з СЛ ■§ g £ U > w Š « z o ® o ® Ö so 9\ г» I IO I s ii S м J Oca a PHONEBOX VANDALS damned die hard (mini LP)cena 70,00+ PTT PHONEBOX VANDALS... žestok, funkičan, u biti ritmički snažan band sa žestoko distorziranom gitarom... jako dobar vokal... (Z. Đuroski, G. Kostić, RITAM) Fantje iz Celja zastopajo korenjaško, zelo ropotaško smer v novi čmoglcdi muziki in lepo odražajo tisto tenzijo, ki napinja svet tako, da ponekad že peka po šivih... (M. Brecelj, PRIMORSKE NOVICE) Bend, koji ne samo da obećava, nego je već tu!!! lola stau) v I K Q H fl LOLA V. STAIN Ikona (LP) eena 80,00 +PIT Kompletni i kompleksni muzičari čine ovu grupu... muzika atmosfere, putovanja neistraženim prostranstvima, unutrašnja i spoljašnja psihička stanja nalaze se u zaista kvalitetnom instrumentalnom opusu LOLE V. STAIN. (B. Lokner, POP ROCK) Vo ta potraga po razni etnički koreni eteričnosta što ja postignuva DAVID DYLVIAN e najblisko do ona što LOLA V. STAIN go snima kako svoja muzika. (V, Pedevski, NOVA MAKEDONIJA) Ovaj band... ruši ustaljene norme rock’n’rolla i uvodi „hrup novog doba” i na naše prostore... (Tom, VEČER) (A. Dragaš, QUORUM)