Ritam

ian МсКау - Zanimljivo! Oni su bili strahovito dobar band. Iznenaden sam da si ih uopšte pomenuo - kad sam bio vrlo mlad, tek na početku, 1980. ili 1981., oni su bili neka vrsta mog privatnog otkrića. Znaš njihovu pesmu "Witch Hunt"? Vrlo dobar singl, zar ne? Čudno je da meni nikad nije palo napamet da povežem te stvari - moju muziku i The Mob, sjajan sastav za kog niko ne zna. Uvek se obradujera kad upoznam nekog ko je čuo za njih ili The Pack, uvek, jer ti stari bandovi su bili tako dobri, a ja sam ih slušao toliko kad sam bio mlađi, da mogu da kažem da su potpuno promenili moj život. Bilo je par situacija kad sam i kasnije doživeo sličan šok otvaranja novih vidika - prvi put kađ smo bili u Jugoslaviji 1988. - tad smo otkrili Disciplinu kičme i Miladojku Vouneed i druge zaprepašćujuće dobre grupe. Nikad nismo čuli ništa slično. Potpuno neverovatno. R- Druga posebna stvar su ti nagli skokovi u tempu pesme, od osećajnih sporih deiova do agresivnih energicnih izliva. Ne znam rnnogo muzičara koji su sposobni da tako menjaju tempo u pesmi, pošto se to ostvaruje samo vrhunskom kontrnlom svoje energije. lan - Da, da... Ne bih mogao da ti odgovorim direktno - i sam se ponekad pitam kako se to događa kod nas. Postoje ti tihi i spori pasaži, pa onda strašno brzi i glasni. Moraš da razumeš taj osećaj kađ sviraš. Ali strašno mi se sviđa što si postavio to pitanje. U većini slučajeva u Americi i Engleskoj i drugde, Ijudi koji izveštavaju o muzici ne slušaju više muziku. Američki novinari postavljaju pitanja novinarstva rađi, oni ploče i ne preslušavaju - za njih je to samo jedan banđ više o kome izveštavaju. Medutim, ti

postavljaš pitanja iz kojih se vidi da si razmišljao o samoj muzici koju sviramo. Kući imam knjigu zbornik ranih tekstova iz Rolling Stone magazina, kađ je on počeo da izlazi - i ti napisi su neverovatni. Način na koji su tad pisali, od 1968. do 1971., pokazuje da je postojala organska veza između novinarstva i muzike, ti Ijuđi su stvamo pisali o muzici. B- U to vreme su i muzičari i novinari bili u tome јег su voleii da se bave time. lan - To je neverovatno. Ovo što sad možeš ргоčitati po novinama je obično industrijsko sranje. Novinarski stil đanas je da se ne izveštava o samoj muzici, već o svemu đrugom OSIM muzike, Možda ti i ja pridajemo tome preveliku važnost, ali meni muzika jeste bitna. R- Zapazio sam da si u nekoliko intervjua pomenuo da je stvaranje muzike опо čime želiš da se baviš, ali da voliš da se baviš i poslom oko пје. Zar nije teško držati па okupu jednu veču i jednu manju Ijubav? ian - Jedna nije bez druge moguća, tako đa je sve to iz istog razloga. R- Prosto bi se loše osečao kad пе bi kontrolisao stvari? lan - Ne bi bilo moguće. S druge strane. iako mrzim ili prezirem muzički biznis, ne znači da mrzim i prezirem Ijude koji se time bave u životu. Kao celina, điskografska industrijaje odvralna, ali u njoj radi dosla sjajnih Ijudi koji rade sjajne stvari. R- Poslednje pitanje je: zašto se baviš muzikom? lan - Nemam odgovor na to. Nemam izbora, to je ono Cime se bavim. Neki Ijudi umeju da zidaju, neki da kuvaju, aja sviram svoju muziku. To želim. 0 tome razmišljam kao daru, kao što su neki Ijudi nadareni za nešto drugo. Iskreno zaviđim onima koji umeju da grade kuće od drveta, koji umeju da podučavaju druge Ijude, i posebno, zanatlijama. R- Zašto? lan - Zato Sto je to korisno i kreativno i važno za ovaj svet. Kad sretneš nekog ko stvamo voli to Cime se bavi, osećaš se bolje u vezi ovog sveta. Muzika nije posao za mene, to je puno više od toga. Uvek ću je slušati, kad ne budem imao grupu imaću piano na kome ću svirati i dalje. Ali ne želim đa zauvek budem u grupi, zato Sto oseĆam da život ima početak i kraj 1 da izmedu tog početka i tog kraja želim da se bavim i nekim drugim stvarima. Preko deset godina sviram i zaista me zanima da osetim kako je to kad gradiš neku kuću ili kuvaš nekom, ako radiš sa Ijudima nešto drugo. Želim da steknem i druge predstave o životu.

Marjan Ogrinc

17