Ritam

BEAVES& BUTTHEAD: RUZN I, TUPOGLAVI, ZLI Kao i u srednjem veku, narodu je povremeno potrebno da se izludlra i svoje ogromno, prljavo telo sa svim izlučevinanrta izjednači sa zvaničnom, posnom i klinički čistom istinom. Ove godineta je časna uloga pripaia junacima Majkia Džađža (30) i njegovom pomoćniku u pisanju dijaloga Dejvidu Feltonu, koje je MTV prihvatio nakon što su se premijerno pojavili 1990. godine na američkoj nacionalnoj televiziji. "Beavis & Butthead" su dva prosečna mangupa tipa "seks, droge & alkohol" i okrenuti su heavy-metal humoru. Paradrrajuči ideolog ije savremenog društva, njihova crno-bela svest, ''cool"/"sucks" projekcija, jeste i izvor nasilja, koje je uzburkalo porodični Zapad. Nekoliko dece je imitirajuči njih stradalo, ali negativna reklama za dva nevaspitana idiota samo je božji blagoslov. Filtrirajući na zabavan način i spotove matičnog proghrama, Beavis & Butthead su i mala travestija kritičarskog zanata. Opskurne pameti kao i animacija kojom žive, njihova bubuljičava neozbiljnost je istovremeno pad fikcije u realnost i skok stvarnosti u medijsku zemlju snova. Ako su dosledni, njihov komentar bi na ovom mestu mogao da glasi: - Rhythm sucks, hu-hu, hu-hu!

KABLOVSKA TELEVI2HJA, TELEFON ■ KOMPJUTER Novo poslovno i tehnološko jedinstvo koje je dovelo u vezu najveću američku mrežu kablovskih televizija, telefonsku Bell kompaniju i (od skora) Paramount studije - na sva zvona je najavilo doba Totalne zabave, Praktično omogućavajući svakom da kreira svoju zabavu po svom nahođenju preko kompjutera i modema, industrrja zabave je prvi put dopustrla da princip povratne sprege postane đominantan naspram princlpa pasivnog konzumrranja ponuđenog sadržaja. Drugim rečima, za svoju zabavu postajete sami odgovorni možete sami birati između onoliko kanala i programa koji se emituju na njima koliko ih ima na kablovskim programima širom Amerike. Novi monopol stvoren je povezivanjem lanca proizvodnje zabave (Paramount), tehnološke podrške (Bell telefoni) i centrale za distribuciju (ujedinjene kablovske televizije) i niko vam više neče biti kriv ako vam je dosadno, osim vas samih. BILL G&-I МТОМ„ SAKSOFON ■ MTV "Prvi rock 'n' roll" američki predsednik u punom smislu te reči bio je ustvari prihvatljiva karikatura šezdesetosmaša malo је probao marihuanu, ali ne mnogo, izbegavao je da ide u Vijetnam, ali legalnim putem, jurio je druge žene, ali nije potvrđeno da je išta urađio na tom planu, ima pametniju i sposobniju suprugu nego što je on sam, jedino što to još nije đošlo do njega, pokušavao je

da svira saksofon, a pritom mu kapacitet pluća nije dopuštao takav sport, muvao je sa nekim sumnjivim lokalnim investicijama dok je bio guverner bogu-iza-nogu (to je, dakle, u Arkanzasu), samo što mu još ništa nije dokazano. Zanimljivije od njega bile su reakcije medija okrenutih mladima - MTV ga je doslovce podržavao (izabrao?), proprativši njegov izbor sopstvenom žurkom koja je trebata da obefeži početak novog, duševnijeg doba. Clinton је blo opšteprihvaćen kao simbol američkog okretanja sebi i Ijudskim problemima, suočavanje sa Amerikom posle losanđeleskih nemira '92., sa raspadom školstva pođ udarcima nasiija u dvorištima i učionicama, neđovoljnom zdravstvenom zaštitom i slabom brigom za životnu okolinu, porastom kriminala i već godinama nepodnošljivim budžetskim deficitom. Paradoksalno, ali ovakav njegov uspon samo pokazuje kakav je bio značaj vladavine Ronalda Reagana tokom osamdesetih, čoveka koji je jednom za svagda nametnuo nova pravila predsednikovanja preko televizora - Clinton je samo njegov mlađi i iepši učenik. Kako vam izgleda budučnost u kojoj jednog tamošnjeg predsedničkog kandidata podržava CNN, đrugog MTV, trećeg moćni potrošački Ouantum Channel? DEVOJiBCSE CSIRRRI-Sl Mada je diskutabilno koliko je iz fanzina nastali ultrafeministički rock pokret Riot Girrls zaista nešto važno, on se - nepobitno - desio. Uprkos konfuziji koju

65