Ritam

Pre nekoliko godina, dok je beogradski FEST još uvek postojao, pričalo se o mogućnosti da se ta najveća jugoslovenska filmska priredba prebaci sa'kraja januarapočetka februara na kraj godine. Da se to kojim slućajem desilo, beogradski FEST bi strašno nalikovao na Londonski Filmski Festival, ako ne obimom ili obiikom programa, ono zasigurno prinudjenošću da u nedostatku sopstvenih "otkrića" takoreći bude festival-rezime jednogodišnje svetske produkcije, tj, skupfiimova nagrađenih ili zapaženih tokom godine na velikim svetskim festivaiima (Cannes, Venecija, Berlin, New York, Montreal...) Među velikim svetskim festivalima, LFF stoički nosi epitet akademskog člana. Edinburški Međunarodni Filmski Festival, stariji ali kržljaviji brat LFF-a mnogo lakše uspeva da pridboje naklonost filmadžija širom sveta zbog opšte prihvaćenog mišljenja da je na njemu bolje zezanje. Lakše se ostvaruju susreti između učesnika festivala, kako poslovni, tako i oni neobavezni. Zbiiju na stranu, uprkos svim otežavajućim okolnostima, Londonski Filmski Festi-

val impresionira obimnošću svojih mnogobrojnih programa. Ove godine je za nešto više od dve sedmice, od 5. do 21. novembra, na zvaničnom repertoaru bilo zastupljeno preko četiri stotine naslova, tačnije 403 filma razlićitih žanrova, dužina i nacionalnih porekla. Za svakog ponešto, počev od holivudskih hitova, preko dugometražnih dokumenaraca do elektronskih eksperimenata koji imaju jedinstvenu priliku da budu predstavljeni širokom auditorijumu. DOGAĐAJ "NA TRGU" U tešku kategoriju festivala spadaju dela svrstana u program pod nazivom “Filtn On The Sguare". Misli se na Leicester Cguare, sedište gigantskih bioskopskih sala

Empire i Odeona, u normalne dana rezervisanih za velike holivudske spektakle. Čast da gala projekcijom svog novog filma THE REMAINS OF THE DAY otvori festival imao je ove godine James Ivory, američka polovina indijsko-amerićkog producentsko-rediteljskog tandema Marchant/lvory. Sledeći oprobani recept koji im je doneo uspeh u prethodnim projektima, uigrani tim se ovog puta odlučio da adaptira istoimeni roman japanskog pisca Kazuo ishigura. Radnja je smeštena u Englesku između dva rata. Anthony Hopkins igra Stevensa, okorelog lojalnog batlera nacističkom simpatizeru Lordu Darlingtonu James Fox-a, a Emma Thompson kućepaziteljku koja pokušava da probije oklop stvoren profesionalnom posvećenošću. Zvuči li to pomalo kao Howard Hawks? Teško. Na drugom kraju festivala, na svećanom gala zatvaranju, našao se film koji je ove godine zajedno sa THE PIANO Jane Campion podelio Zlatnu Palmu u Kanu. Radi se o filmu FAREWELL

77