Ritam

Početak кгаја Ijubavi i sjaja Atmosfera “Ijubavi i mira”, promovisana tokom leta 1967. doživljavala je svoj debakl tokom 1968. Masovni ulični nemiri, demonstracije protiv rata u Vijetnamu (početak vijetkongovske Thet ofanzivei početak kraja američkog prisustva u Vijetnamu), zaoštravanje rasnog pitanja i politička emancipacija crnaca, politički atentati, kampanje protiv upotrebe i rasturanja droga, masovna hapšenja, kao i sve veći broj klinaca koji je bežao od kuća u pravcu Kalifornije ili mase komuna širom Amerike, doveli su do radikalizacije duhova i totalne polarizacije nacije. U takvoj atmosferi, s jedne strane iščekivanja velikog revolucionarnog preokreta, a s druge, sve primetnije entropije ionako fluidnog jezgra kontrakulture, održan je i Woodstock festival. Kako se ogrebati od svojih? Do leta ‘69. gro nove scene ušao je u svoj zenit. Scena San Francisca,tokom prethodne dve godine, doživela je sveameričku i raeđunarodnu afirmaciju predstavljajući okosnicu acid rocka kasnih šezdesetih. Stilski, rock scena

bila је modernistički rudnik, protežući se krozl epezu šarolikih folk, blues, jazz, acid, hard rock fuzija. Nova scena se omasovila, postajući tržište za sebe. Po rečima Michaela Langa, glavnog organizatora Woodstock festivala, sam Festival bio je pokušaj da se stvari rezimiraju, da se napravi jeđno veliko okupljanje koje će pokazati snagu nove scene i kulture i usput (zašto da ne?!) obmuti i neki novac. Događaj! lako lociran “usred ničega”, u brdima, nekih sto pedeset kilometara od New Yorka, Festival je privukao daleko veći broj posetilaca nego što je bilo planirano. Umesto stotinak hiljada, već drugog dana festivala, kako u samom epicentru dešavanja tako i desetinama kilometara unaokolo, našlo se ргеко pola miliona Ijudi. Tokom tri dana i tri noći regulamog dela festivala (otvoren je u petak,ls. avgusta nastupom Richiea Flavensa, a okončan je u zoru uponedeljak, 18. nastupom Jimia Hendrixa), na sceni se pojavio krem tadašnje aktivne rock scene. Događaj je ovekovečen na trosatnom dokumentarnom filmu Michaella Waldeigha “Woodstock”, koji se pojavio tokom sledeće godine. Uz fllm, išao je i trostruki soundtrack album, koji je übrzo dobio i dodatak u vidu duplog albuma “Woodstock Two”. Blato, volim te Mit o Woodstocku nastao je onog trenutka kada su vlasti države New York usled prebukiranosti puteva i rasturanja postojeće infrastrukture, celu oblast u kojoj se održavao festival proglasile ugroženim područjem. Ceo haos dodatno je potpomogla i čuvena kiša koja je pala drugog dana festivala. Sve glavne agencije prenele su informaciju da se na nekoj farmi, u nekoj zabiti, okupilo oko pola miliona Ijudi koji uz glasnu muziku proslavljaju neku vrstu paganskog zajedništva, slobodno vode Ijubav, predano uživaju u drogama, valjanju po blatu(!) i sve to - bez incidenata karakterističnih za masovna okupljanja. Za agitatore kontraktulture, bio je to trijumf - pokazivanje brojnosti i moralne superiornosti. Šamarčina “pacovskoj naciji”. I pored oskudice u hrani, vodi i adekvatnom smeštaju, zabeležena su samo tri smrtna slučaja (dve osobe su overdozirale, a treća se u “urađenom” stanju bacilapod traktor). Ironično, jedna od retkih zabeleženih tuča izbilaje između Yippie “lidera” Abbiea Hoffmana i gitariste grupe The Who, Petea Townshenda. S druge strane, rođeno je nekoliko beba. Jedna od njih je i aktuelna glumica Uma Thurman. Kasniji sled događanja pokazaće da je optimizam bio preuranjen i preteran. Pokazaće da višednevno zajedništvo pola miliona Ijudi najednom mestu, i još nekoliko puta toliko razbacanih širom Amerike i Evrope (pa čak i Azije), nije dovoljno da ozbiljnije uzdrma ozbiljan sistem.

51