RTV Teorija i praksa

vređnosti odabranog muzičkog delà. Cilj realizatora prenosa muzičkog događaja, koncerta ili predstave, treba što je moguće vernije da uvede slušaoca, odnosno gledaoca кгај prijemnika, u atmosfera u kojoj se događaj odvija, da ga učini prisutnim. Posta vljijući ga tako u određeni ambijent, on mora da mu omogući maksimalne auditivne i vizuelne uslove da bi čuo, odnosno video sta se na koncertnom podijumu ili sceni ođigrava. Kada je reč о televizijskom prenosu, mogućnost manipulisanja većim brojem kamera, koje posmatraju događaj iz raznih uglova, kao i korišćenje krupnih planova, što je

gledaocu u dvorani nemoguće, treba da pomogne sticanje osećanja prisustva. Mora se izabrati najadekvatniji ugao, onaj koji bi gledalac u dvorani odabrao, i iz njega prikazati baš onaj objekat koji bi on u tom trenutku i želeo da vidi, a sve to u skladu za razvojem muzičkih misli u delu koje se izvodi. Ukoliko je to nemoguće postici iz razloga koji se mogu predvideti, boije je odreći se prenosa nego ga obaviti po svaku cenu jer de on umesto da privuče pažnju i razbudi interesovanje, odbiti slušaoce i gledaoce od sadržine dela i time postici efekat suprotan željenom.

126