RTV Teorija i praksa

orijentaciju programa prema posebnim potrebama i mogućnostima auditorijuma. Slušalac oseća potrebu za stalno dežurnim radijem, i kad su negde zemljotres, poplava, puč ili rat i kada nailazi oluja ili sneg i kada se sprema za sastanak u preduzeću ili fabrici i kada namerava da krene u pozorište ili na pijacu .. . Valja, dakle, pogoditi slušaoce u srce! Јег, u pogledu količine dobrog informativnog sadržaja uopšte ne postoji opasnost od zasićenosti u radio-programima. Glad slušalaca za dobrom informacijom, nije ni izbliza zadovoljena.

SISTEM MODERNIH TELEKOMUNIKACUA Teleksi i telefoni osnovni instrumenti nove komunikacijske tehnologije, već se koriste u svrhu trenutnog povezivanja među kontinentima. Uskoro sledi i automatsko povezivanje između svih kontinenata. Telefonske komunikacije beleže sada u razvojnom putu vrlo nagao skok. Rast je tako reći dramatičan. Pre svega dve decenije bilo je u svetu 70 miliona telefona a sada ih je pet puta više! Sledi prava najezda telefona! Razvoj kosmičkih veza i njihovo korišćenje moramo tretirati kao deo revolucije u oblasti veza i razmene informacija. Telefon je danas pouzdana veza sa svetom. Kao što danas telefonom možemo da saznamo tačno vreme čim okrenemo broj 95, tako se već sada u svetu dobijaju telefonom na javnim mestima fantastične informacije iz svih oblasti života, zahvaljujući i sistemu kompjutera robota. Uvode se sada i trosmerni telefonski razgovori. Moguće su i veze sa celim svetom dok ste u pokretu zahvaljujući kombinaciji sa radio-telefonima. Sve u svemu, sistem modernih telekomunikacija oslobađa čoveka okova transporta, pa je samim tim itekako dobro došao radio-difuziji. U tom brzom prenošenju poruka nalaze se i rezerve za ekspanziju informativnog programa na radiju. Razvoj informativnih programa radija je u stvari i jedna od njegovih najbitnijih uloga dejstvovanja. Najvažnije je da se poruka prenese brzo, a ne način kako se to usporeno čini. Savremeni sistem mišljenja uslovio je skraćivanje vremenskih poteza. Ritam i dinamika života übrzavaju se neprestano, a uporedo i ritam dinamike primanja utisaka. Blic-impresija kod slušalaca zasija za trenutak i za trenutak nestaje, ne zato što je utisak bledunjav već zato što sledećeg momenta sledi nova blic-impresija. Moderan radio mora neprestano da napaja modernog

26