RTV Teorija i praksa

opšte čovečanska baština, tehnička baština sveta sistem telekomunikacija, a pre svega običan telefon! U svetu ima danas 360 miliona telefona, a kroz dve decenije biće ih milijarda! DOPISNICI I IZVEŠTAČI RADIJA Klasičan način izveštavanja delom je prevaziđen јег predstavlja usko grlo za obezbeđenje šireg delovanja. Izdržavanje jednog dopisnika, već upućuje na korišćenje sprege radija i telefona kontra smera koja umnogome doprinosi obogaćivanju informativnog programa kvantitetom i raznovrsnim sadržajima bez ikakvog povećanja u kadrovima.

Како pomoći radiju? Ako želi da se bori uspešno, radio mora da bude smeliji od televizije. Nužno je efikasnije korišćenje tehničkih dobara za programske akcije i neposredne programske kreacije. Metod kontakta između slušalaca radija i radio-stanice mora u mnogome da se promeni. Pre svega, novinari radija više ne bi trebalo u tolikoj meri da sede u studiju i da opšte sa slušaocima putem traka i statičkih mikrofona. Oni moraju znatno više da izlaze iz matične zgrade, pre svega telefonom! Slušaoce valja napajati dinamičnim a ne statičkim programom. To radio-stvaraocima nužno nameće moderan, brz, dinamičan način življenja. Prisnije povezivanje sa slušaocima čini da slušalac smatra radio svojim. Zato će u budućnosti sigurno imati više uspeha ona radio-stanica koja bude delovala savremeno, često i van svojih sedišta, studija, ona koja nastoji da jedne Ijude dovodi u vezu sa drugima, naravno preko svog programa. Nastojanje da se pruži prioritet direktnom komuniciranju sa slušaocima ili sa neprofesionalnim izveštačima ne treba da zaplaši zbog eventualne mogućnosti da uđe u program ono što ne bi smelo da se čuje. Rezime u nastojanju da se pruži odgovor na pitanje kako pomoći radiju bio bi da se spregom radija i telefona kontra smera nude ogromne mogućnosti za značajniji kvantitativni, a samim tim i kvalitativni informativni program, uz najveću moguću brzinu prezentiranja. Mogućnosti razvoja radija nisu neograničene. Ovo je nova šansa za bolje i potpunije informisanje ргеко radija. Novi programski poduhvat, nova koncepcija stvaranja informativnog programa znači istovremeno još dosledniju

25