RTV Teorija i praksa

STAVOVI O ULOZI EKONOMSKE PROPAGANDE U SOCIJALISTIČKOM SAMOUPRAVNOM DRUŠTVU

Komisija IK Predsedništva CK SKJ za propagandnu i informativnu delatnost i Savet SK SSRNJ za informisanje, na osnovu rasprave na zajedničkoj sednici, održanoj 28. marta 1977. godine, usvojili su sledeće STAVOVE Pri razmatranju problematike ekonomske propagande u našem društvu treba imati u vidu da je ona, s jedne strane, deo tržnog i planskog mehanizma i instrument robne proizvodnje, a s druge strane, organski deo našeg informativnog sistema, iz čega proizilazi da i za ovu oblast važe stavovi Saveza komimista i Socijalističkog saveza o javnom intormisanju u celini. Sadržina i oblici ekonomske propagande treba da se razvijaju tako da bi bila u skladu sa našim ukupnim društveno-ekonomskifn odnosima izgrađenim па socijalističkom samoupravljanju. 1. Ekonomska propaganda je obavezna da daje puni doprinos naporima čitavog društva da se odnosi menjaju u pravcu dominacije udruženog rada u društvu, da afirmiše interese društvene svojine, organizacija udruženog rada, jedinstveno jugoslovensko tržište, da razvija socijalistički poslovni moral, da bude stalno u toku sa aktuelnim društvenim naporima u cilju stabilizacijc naše privrede, da povećava društveno angažovanje na polju štednje, povečanja produktivnosti rada, orijentaciju na domače sirovine, integraciju nauke i proizvodnog rada i dr. 2. Neposredni proizvođači u osnovnim organizacijama udruženog rada treba redovno da dobijaju informacije, razmatraju i ocenjuju sadržinu i efekte ekonomske propagande svojih proizvoda. Na taj način če se obezbediti njihov stvarni uticaj na utrošak sredstava za ovu delatnost i prevazilaziti otuđivanje kroz ekonomsku propagandu pod velom poslovne tajne i sl.

136