RTV Teorija i praksa

3. Neophodno je da ekonomska propaganda, na osnovu opštih društvenih ciljeva, bude jasno opredeljena uređivačkim koncepcijama sredstava informisanja, kako bi se prevazišla praksa da se ekonomska obaveštenja, reklamne reportaže, oglasi i ostale propagandno-informativne poruke pripremaju i objavljuju nezavisno od uređivačke politike i programskih orijentacija samih glasila. Saveti javnih glasila, uređivački organi i drugi oblici društvenog uticaja treba da analiziraju i donose društvene stavove i o ekonomsko-propagandnim porukama koje se objavljuju u javnim glasilima. 4. Saveti potrošača u mesnim zajednicama treba da dobiju još značajniju ulogu ne samo kada se radi o ekonomskoj propagandi proizvoda, več i da utiču na poboljšanje uslužnosti i kvaliteta roba i načina na koje se potrošači o tome obaveštavaju. 5. Neophodno je da su u duhu Ustava i Zakona o udruženom radu izmene i dopune zakonski propisi koji se odnose na ovu oblast kako bi se i na taj način suzbijale pojedine negativne pojave, kao što su nelojalna konkurencija, reklamne nagradne igre i dr. Privredna komora Jugoslavije, odgovarajuće društvene i stručne organizacije treba da se angažuju kako bi se doneli propisi, dogovori, kodeksi, uzanse i druge norme ponašanja u ovoj oblasti kojima če se suzbijati zloupotreba, a afirmisati kuK rada, stvaralaštva i socijalističkih vrednosti. 6. Savez novinara jugoslavije i Savez privrednih propagandista treba da se angažuju radi jasnijeg razgraničavanja šta se smatra ekonomskom propagandom, a šta informativnim novinarskim napisom o privrednim organizacijama, njihovom radti i proizvodima. 7. Svi učesnici u pripremanju i objavljivanju ekonomskih propaga,ndnih poruka i obaveštenja treba da se založe kako se ne hi objavljivale reklame, oglasi i ostale poruke koje su, sa gledišta naših društvenih odnosa i socijalističkih vrednosti, idejno neprihvatljive. Ovo se naročito mora imati u vidu kada se reklamiraju proizvodi stranih oglašivača ili proizvodi za koje se pored uvozne licence nameče i uvozna reklama. 8. Naročita pažnja mora da se posveti našoj ekonomskoj propagandi prema inostranstvu. U stvaranju slike o jugoslovcnskoj privrcdi u svetu mora se ostvarivati bolja sinhronizovanost i organizovanost, osavremenjivati oblici i

137