RTV Teorija i praksa
original. Imam utisak da je laka muzika proizvedena u radio-stanicama inferiornija po kvalitetu od muzike sa komercijalnih ploča i da bi se stoga članovi UER morali međusobno pomagati informacijama o dobrim pločama koje se proizvode u njihovim zemljama. (Ova kritika ne važi za specifične domene kao što su džez ili folklor, gdc radio-stanice imaju odlične realizacije.) Mislim da radio-difuzne organizacije nisu još razmislile o problemu razmene i saradnje na međunarodnom nivou u domenu hit muzike. Mi smo imali želju da prihvatimo bilo kakve tokove strane muzike. PROBLEMI I RAZOČARENJA Cinjenica da su neki administrativni organi i LE diskutovali o muzičkoj politici, ne znači da su naše muzičke emisije bolje od emisija drugih zemalja, Mnogi odgovori nisu dati, a bojim se da do sada i sva pitanja nisu postavljena. Tako „ozbiljna” muzika i „laka” muzika ostaju dva različita sveta administrativno, a i u drugom pogledu, a postoje i dve vrste kriterijuma za vrednovanje radio-muzike unutar kao i van organizacije. Ova situacija ima svoje istorijske korene i meni je žao što je još uvek ncmoguće planirati kao celinu muzičke radio-emisije. Drugo razočarenje su slabi izvori za proizvodnju programa lake muzike (suprotno muzici koja je već snimljena). U jednoj zemlji u kojoj je disko produkcija slaba, muzičke realizacije u organizaciji radija bi morale da se po|ave kao pandan komercijalnoj produkciji. Toga mcđutim nije bilo, i mislim da je jedan deo fondova potrošen na prcvaziđenoj formi poluklasične „lake” muzike koja nikog nc interesujc. Opet razočarenje: nedostatak emisija za formiranje onih koji se na radiju ili drugom mestu bave muzičkim hitovima. Nijedan drugi fenomen koji ima društvenu važnost nije do te mere zanemaren od strane obrazovnih i univerzitetskih institucija. Jedno od pitanja koje do sada još nije postavijeno je sledeće: emitujcmo li suviše muzike na radiju? Pitanje je možda neočekivano, ali sve skorašnje konferencije o kulturnoj politici podvukle su značaj kreativnog učešća u kulturnoj aktivnosti. Slušati muziku na radiju nije kreativna aktivnost Da li će stalno slušanje muzike transformisati pasivnog slušaoca i podstači ga na muzičku aktivnost? Mi to još ne znamo. Radio postoji samo nekoliko decenija, a u
219