RTV Teorija i praksa

Svaka partitura, spremljena za izvođenje, uglavnom predstavlja povod za kreaciju, kreacija se odvija u samom studiju. Sve se više razvija suprotnost između kreacije i svakodnevnih programskih potreba. Prvenstveno zato što se emitovanjem ne iscrpljuje život jedne tonske kreacije, on počinje njome i prekida se! Osnovni estetski postulat, kako smo pokazali, udaljava radio-dramu od teatra, a približava je knjizi. Budućnost magnetskog igrokaza je u zapisu koji treba da dobije status knjige, koji bi se u javnoj fonoteci mogao iznajmiti i slušati u udruženjima prijatelja radio-drame, i tako živeti život kružoka, kako ga i književna omladina i muzička omladina živi. Vrednosti jednog magnetskog zapisa, zvučne knjige, ne mogu se jednim čitanjem obuhvatiti. Neka je na zaista slobodnoj volji konzumenta da je bira, odbaci ili je stavi nad uzglavlje. Radijska stanica treba da inicira i podstiče ovakvu kultumu funkciju, organizujuči kao masovni medij što celishodniju (cikličnu) difuziju odabranih sadržaja, stvarajuči istovremeno klubove, akcije, kontakt programe, javna izvođenja, koncerte i tribine, osluškujući glasove konzumenata i budeći u njima aktivni interes za disciplinu, koordinirajuči ovakav kultumi zamah sa izdavačkim preduzečima. Jedino tako napori mnogobrojnih stvaralaca neče utihnuti u etru. Svrha ovoga referata je da inicira što hitnije korake u ovom pravcu, da ukaže na nove potrebe i na prostore otvorene akciji.

54