RTV Teorija i praksa

manevrisanje Velike ptice rečju OVEL iz koje se rađa reč LOVE. Holt je smatrao da ako decu treba učiti da čitaju sa leva nadesno... Stvaraoci programa su nalazili izlaz u insistiranju na argumentu da televizija nije „medij koji kažnjava”, da dete, zbog toga što ne mora da se brine da će njegov pogrešan odgovor na zagonetku koja mu se u programu postavlja imati posledica koje se obično vezuju za „učenje napamet”, neče skrenuti sa obrazovnog puta ako oseti da nije uspelo. Najznačajniji kritičar Ulice Sezam bila je Monika Sims iz BBC, koja je dobila da emituje program u okviru dečjih emisija ove najuticajnije televizijske stanice u svetu. Svakako da Ulica Sezam odudara od britanskog konteksta. Šta može da znači Cookie Monster u zemlji gde se keks ne kaže cookie već biscuit ? Ali gospođica Sims, kojoj je komercijalna propaganda CTW dosađivala, otišla je još i dalje. ~Mi ne želimo da vežemo decu za televizijski ekran” - kaže ona. - ,Дко prestanu da gledaju i odu da se igraju usred našeg programa, to je dobro. Naši stručnjaci za obrazovanje dali su nam odlučan savet pre sedam godina da ne treba učiti decu da čitaju izvan škok. Smatramo da je nedostatak programa Ulica Sezam taj što uvek postoji pravilan i nepravilan odgovor, Ako dete zaključi da su njegovi odgovori često netačni može se obeshrabriti. Takođe smatramo da je to veoma konformistički program, tačkice uvek odgovaraju određenim kružićima. Mi bismo ostavili i nešto što bismo mogli nazvati kreativnim haosom. Mnogo od onoga što se na ulici dešava - pričanje priča, male drame i tome slično izgleda veoma amaterski prema našim standardima.” Pošto ih je BBC odbio, propagandisti Ulice Sezam su se obratili britanskoj komercijalnoj televiziji gde ih je sačekao niz tipično britanskih prepreka. Komercijalnim stanicama je zakonom ograničen broj sati emitovanja na oko 50 časova nedeljno, izuzev kada je u pitanju obrazovni program. Ako bismo želeli da Ulicu Sezam uključimo „ргеко norme” - kaže Brajan Grumbridž, urednik obrazovnih emisija Nezavisne televizije ITA - „morali bismo da imamo saglasnost savetnika za obrazovanje ITA. Naš školski odbor je gledao Ulicu Sezam i članovi su podeljeni u mišljenjima. Neki su bili oduševljeni. Drugi su rekli da je to užasno, da je možda zabavno ali... učiti decu samo velikim slovima! - to nema nikakvu pedagošku vrednost. Među onima koji su imali nepovoljno mišljenje bila su i dva člana koji su duže vremena boravili u SAD i videli dobar deo emisija ovog programa. Druga prepreka je propis kojeg se moramo pridržavati u pogledu koiičine inostranog materijala za emitovanje. Naši sindikati su veoma zainteresovani u pogledu kvote inostranog materijala iz bojazni da naši ekrani

204