RTV Teorija i praksa

2. Dokumentarno-realistička književnost: dokumentarno-realistička radio-drama. Umetnička obrada dokumentarnih tehnika, inovacija specifičnih postupaka sa originalnim tonom, kreativni modeli; emisija sa slušaocima (Konsumentenspiel), emisija radi vežbanja (Planspiel), igra uloga, razvoj novih oblika umetničkog fičera. 3. Dečja književnost: radio-drame za decu. Nova orijentacija, sadržajno i formaino. 4. Kriminalistička radio-drama. Nova orijentacija sadržajno i formalno. 5. Porodične serije. Nova orijentacija, sadržajno i formalno. Lociranje u dotično područje društvenog života. 6. Kratka radio-drama. Razvoj u samostalan akustički žanr. 7. Nova muzika: Nova radio-drama. Kompozitori kao autori. 8. Pisci kao inženjeri akustike. Stereofonija i stereofonija veštačke glave. 9. Dijalekatska književnost: radio-drama na dijalektu. Nova orijentacija, sadržajno i formalno itd. Integrisanje ovih novina čija je pretpostavka bila hrabrost za eksperiment, u uslove aparata masovnog medija dovodila je do daljeg stabilizovanja celokupnog žanra radio-drame, njenog lika kao otvorenog načina publikovanja a kroz to i do učvršćivanja relativno slobodnog foruma za sve relevantne tendencije književnosti odnosno akustičke književnosti. Zašto ovaj primer? Izabrao sam taj primer jer mi je blizak. Ima sličnih kretanja i u drugim zemljama, uzimajuči u obzir različite uslove: društvene, kulturne i medijsko-političke. Treba da postoji primer. Jedan

70