RTV Teorija i praksa

primer koji predlaže otvorenu i široko eksperimentalnu dramaturgiju. Da bi različite međunarodne aktivnosti u tom pravcu mogle da uspostave produktivnu komunikaciju, imaio bi smisla da se one organizuju u Grupu za radiofonsko istraživanje (Groupe de recherche radiophonique). Samo eksperimentalna, otvorena poetika radio-drame je aktuelna poetika saglasna istorijskoj situaciji. Kako poslednjih godina nauka o književnosti reaguje na ovo medijsko prekoračenje granice svojih autora? Koliko ja mogu da prosudim pažnja prema fenomenu radio-drame porasla je iako sa oklevanjem: sve je više disertacija, publikacija, seminara o radio-drami a isto tako i zahteva profesora, učitelja, studenata i učenika za tekstovima radio-drama i proizvodnjom radio-drama, upučenih đramaturgijama radio-drame. Delovi emisija radio-drame uključuju se u nastavu. Ne poslednji znak je uključivanje radio-drame u rad ovogodišnjeg zasedanja germanista, Ovo interesovanje je od vrednosti - koju ne treba potceniti - za trenutnu i buduću situaciju radio-drame na radiju. (Takođe bi povećano interesovanje za tekstove i trake u cilju proučavanja moglo da bude povod da se ponovo razmisli o sadašnjem načinu raspolaganja materijalom, da se to ponovno uredi.) I pored intenzivnog naučnog bavljenja radio-dramom, može se pretpostaviti da je tekst radio-drame centar interpretacije. Tu je očit jedan drugi nesklad: akustička književnost, radio-drama preko masovnog medija radija svima pristupačna, tako reći socijalizovana umetnost, naučno je analizirana u obliku jedva prihvatljivom za slušaoca. A upravo slušaocima bi jedna analiza odslušane radio-drame koristila, pre svega učiteljima,

71