RTV Teorija i praksa

vodi ka otvorenosti, To je otvorenost radio-dramskog estetskog Znaka prema duhovno-metafizičkoj ekspresiji. c) Metafizički horizont radio-dramskog umetničkog dela raskriva istinu bitka jezika, istine i znanja (episteme). Ovde se estetsko radio-drame pojavljuje kao oblik pitanja o Drugom. „Misliti drugoga” (termin Morisa Merlo-Pontija) u trenutku izvođenja samo je jedan oblik objave metafizičkog horizonta, Misliti s Drugim, govoriti s Drugim (izvorno: dia - Idgos ) na osi „mišljenje - jezik - zbiljnost” - to je suštinsko ospoljenje metafizičkog horizonta radio-dramskog umetničkog dela. Upravo na toj osi raskriva se i estetsko radio-drame. Do toga estetsko-metafizičkog horizonta ~ne dolazimo posredstvom predmetno-prikazivačkog plana sa svim njegovim značenjima i suoznakama, nego ih doživljujemo kao neposredno prisutne”. s Bitan je, dakle, „način na koji se to metafizičko kroz fizičko javlja. U ovom načinu data je estetska strana umjetnosti.” s Tako smo došh u suštinsku blizinu pitanja ontogeneze estetskog u radio-dramskom umetničkom delu. II ONTOGENEZA ESTETSKOG U RADIO-DRAMSKOM UMETNIČKOM DELU. DUG NIKOLAJU HARTMANU: SLOjEVI RADIO-DRAMSKOG UMETNIČKOG DELA Namera nam je da u ovom odeljku iz concretuma imaginarne izvedbe radio-dramskog umetničkog dela, a na osnovama ontofenomenološke refleksije, analiziramo poreklo umetničkih i estetskih vrednosti u radio-dramskom umetničkom delu. Istovremeno, biće to pogled iz genetičko-funkcionalne perspektive koji nastoji da otkrije imanentno estetsko biče radio-dramskog umetničkog dela. (ednostavnije rečeno, pitamo se: odakle izvire radio-dramsko lepo? Concreturn date izvedbe radio-dramskog umetničkog dela jeste šum, reč i muzika: harmonija koju upravo nastojimo da otkrijemo. Ispred i iza je muk. Svet, iskustvo drugih umetnosti, strepnja, beskraj događanja, ništavilo. Dakako sve određeno na polju humanuma „zaštitnim zastorom” smisla.

s Ivan Foht. Vvod u estetiku. „Zavod za izdavanje udžbenika", Sarajevo. 1972 str. 69.

6 Ivan Foht, op. cit.. str. 69.

191