RTV Teorija i praksa

Međutim, ne može se poreči značajno prisustvo književnosti na televiziji. Pregled emisija koji smo izradili u vreme izvođenja ankete, a uostalom do sličnih podataka čemo doci za bilo koji vremensM period, pokazuje da se književnost javlja u svim oblicima koje smo napred uočili.. U obrazovmm i školskim emisijama tumači se i obrađuje književna istonja, nači čemo i originalne serije i one rađene prema knpzevnom delima, takođe drame, najzad emisije iz kulture i knjizevnosu, da ne nabrajamo učešče pisaca i prikaze knjiga koje ]e tesko precizno identifikovati. Ako je pisanje za televiziju ipak uslovljeno i ličnim sklonostima, ako je ambiciozniji projekat uvek suočen sa neizvesnostima i ograničenjima televizijske proizvodnje, čim se da se u emisijama iz kulture, koje u svojim prilozima neguju kriticko-ese]isticki pristup, šire obaveštavanje i razmatranje problema i zbivan]a nego što je krači prikaz u informativmm emisijama, zacmje i odražava opštiji odnos televizije prema književnosti, bez obzira na razlike i sUčnosti u konceptima ovih enusija, autorske osobenosti ili usmerenosti prema auditoriju. Pisci ih uglavnom gledaju i iskazuju svoje sudove o tome kako se one bave književnošču.

Tabela 1 Mišljenje pisaca o književnosti u televizijskim emisijama iz kulture (n= 107)

od pretpostavke da su uglavnom i iskonšcene mogucnost televizijskog prikazivanja. Ipak, bilo da se zadržava povoljna ocena ili se ona izrazitije negativno određuje. osnovne kritičke primedbe ostaju slicne, s tim da im se ne pridaje uvek ista težina i važnost

230

u % Ocenjuje kao korisne i dobro zamišljene 8 Daje uopšteno povoljno mišljenje sa 29 kritičkim primedbama Izrazito kritički i u celini nepovoljno ocenjuje 33 1 D Ne izjašnjava se 1 u 20 Ne gleda