RTV Teorija i praksa

A.Š.: Dakle, i ono što kažete da je danas ejemerno može jednog dana da postane... L.Đ.: Neče, jer to su samo rukopisi koje ja neću nikome dati. Uostalom, tu nema ničeg sem možda dokumenta jednog vremena. Sada tražimo, kopamo po staroj humorističkoj građi. Rodonačelnik „Orfeuma” bio je Brana Cvetkovič. Režirao je, glumio, radio scenografiju, pisao pesme... Bio je izuzetna ličnost Čak je i komponovao muziku za predstave. Da je tada bilo televizije, on bi bio na televiziji... Bio sam se ozbiljno zaljubio u televiziju i smatrao sam da treba da radim. Bio sam srečan (mada sam pretpostavljao da če jednom sve biti zaboravljeno) jer sam znao da više od milion Ijudi čeka da čuje šta ču ja reči. Dobijao sam hiljade pisama, zaustavljali su me na ulici. Imam osečanje da sam svoj dug ispunio. A.Š.: Kažete da ste se zaljuhili u televiziju. Da li je i ta Ijubav prolazna? L.Đ.: Ne. Zašto? Još uvek smatram da je to najznačajniji medij iz oblasti informacija, kulture, značajniji od pozonsta i filma. A.Š.: Bez obzira na efemernost? L.Đ.: Bez obzira na efemernost i gluposti koje se emituju. Opterećeni smo glupostima koje se emituju. Šteta je što se televizija danas ne koristi na pravi način. Nismo ni mi bih bez grešaka. nemojte misliti da smatram da smo bili izuzetni, ah ipak, podsetite se programa jedne nedelje. Svaki dan je imao svoju fizionomiju i svaki dan je mogao nekoga naučiti nečemu. Sada nema običnih stvari - kako treba urediti stan i kako se kuvaju razna jela. Sečate li se emisije Porodica i domaćinstvo? Zatim Sedam dana - nedeljni dnevnik. a u stvari kalendar događaja, pa zagrebačka emisija Četvrtkom otvoreno. Međutim, ta kriza vlada u celom svetu. Televizija je suviše značajna da se ne bi vratila sebi, videčete.

286