RTV Teorija i praksa

u našoj sredini o Makluanu malo zna. Nema dovoljno knjiga. A radi razumevanja medija, Makluan je neophodan. Ako bismo prešli na drugi deo razgovora, možda bi ovako mogla da gla.se pitanja: Čime je Makluan počeo da menja shvatanja Ijudi o opštilima? Kako je definisao opštila? Kako ih je razvrstao? Mislite li da može ovako da se razgovara? NEKO OD PRISUTNIHMože! I. MANDIĆ: Ja se ne slažem. Moram reći da razgovor pretvararao u seminar. To spada u seminar na fakultetu. Svako od nas bi mogao samostalno držati predavanje. Ja sam razgovor shvatio kao pokušaj razvijanja vlastitih ideja i teorija, ako ih neko ima, na osnovu nekih Makluanovih krilatica ili na osnovu nečega što je on potaknuo u nama, u kulturi itd. To - a ne rekapitulaciju njegovog života i njegove biografije i njegovih ideja. Jer to bolje i svestranije možemo napraviti u vlastitom članku, eseju, feljtonu, a u jednom razgovoru smo rasparčani, nesustavni, gubimo nit, a ne obavljamo niti minimalnu profesorsko-seminarsku đužnost M. JEVTOVIĆ: Možda je to tako. Mi smo temu postavili: S Makluanom i bez njega. U drugom delu, ~bez njega”, bi svako mogao da razvije što god želi. Ja sam tako mislio. I. MANDIĆ: Dobra ideja. T. ĐORĐEVIĆ; To je pitanje; S Makluanom i bez njega, što znači Makluan je dao nekakve devize, pođimo od te devize - i idemo dalje bez njega. I. MANDIĆ: Ne možemo ni od koga tražiti da drugačije misli nego što on

49