RTV Teorija i praksa

kao što je mobilnost, sposobnosti dramatizovanja, komparacije i analize. Buđenje emocija sadržajima umetnosti, koji se emituju preko televizije, ima za cilj isključivo vizuelnu lepotu. Različiti oblici prelaza jedne slike u drugu koji prikazuju sliku lcroz razne etape stvaranja; smenjivanje prikazivanja prirode i pejzaža kao da ih vidimo očima umetnika; kontrasti planova slike, celih i pojedinačnih delova skulpture; übrzano Icretanje kamere koje stvara efekt „žive” statue i još mnoge druge mogučnosti ovde zavise samo od inventivnosti stvaraoca emisije. Tu je i krupni plan jedva primetnih, ali veoma bitnih detalja koje čak ne može da vidi čovek koji u galeriji stoji ispred slike ili skulpture. Jedan od nedostataka emisija iz umetnosti moglo bi biti odsustvo boje, ograničena veličina ekrana, izobličavanje pri snimanju, teškoče pri pravilnom prikazivanju kompozicije slike (zbog njene veličine), nemogučnost emitovanja na televiziji niza slika, na primer platna impresionista. Sve su to opravdani prigovori. Ali nedostaci televizije i njenih tehničkih mogučnosti postaju fatalni samo pri greškama i nedorađenosti koje su sasvim druge prirode, Iz ličnog iskustva znam da televizija može da prikaže emocionalnu dubinu umetničkog dela, Kada su u pitanju grafika i skulptura nedosteci televizije se praktično ne osečaju. Nemam nameru da se udubljujem u analizu tehničkih metoda koji pojačavaju vizuelni efekt, kao Sto su montaža, logično spajanje slike i teksta i sl. Samo bih želeo da podvučem da ritam prikazivanja, lcretanje kamere oko skuipture, krupni plan, omogučavaju pračenje svakog pokreta kičice slikara a pametan komentar koji stvara poetski lik u duhu slike, daje emisiji snagu i toplinu koja se teško može nači na drugom mestu.

146