RTV Teorija i praksa

popularizaciju muzičkih noviteta. Što se tiče radnika, oni gledaju Muzički kiosk dva do tri puta češče nego druge emisije koje popularišu klasiku i ozbiljnu muziku. Sve druge emisije toga smera značajno ustupaju pred Muzičkim kioskom i po stepenu popularnosti i po broju gledalaca. b) Odnos auditorija prema emisijama narodne muzike i umetničkog amaterizma Podaci o razmeri auditorija i učestalosti gledanja emisija posvečenih narodnoj muzici - umetničkom amaterizmu, dati su u tabeli br. 4.

Tabela br. 4.

Ukupni rezultati omogučavaju da se odredi i odnos različitih socio-profesionalnih grupa prema emisijama narodne muzike i umetničkog amaterizma Pretežna večina gledalaca televizije ispoljava veliko i postojano interesovanje prema tim televizijskim emisijama Nešto drukčija slika je među predstavnicima inteligencije i studenata visokih škola i tehnikuma Samo polovina njih gleda na televiziji emisije o umetničkom amaterizmu. Pesma drug i Širi kolo su posebno popularne kod auditorija srednjeg i osnovnog obrazovanja. Oni dva puta više gledaju ove emisije, nego gledaoci sa višim obrazovanjem Veliki uticaj na orijentaciju auditorija ka emisijama narodne muzike i umetničkog amaterizma ima uzrast Najaktivniji su gledaoci u starosnim grupama od t5-40 i više godina. Emisije Pesma - drug Pesma daleka i bliska, StvaraLaštvo naroda sveta oni gledaju dva puta češće nego omladina od 15 do 20

119

Tabela br. 4. (u procentima od ukupnog broja ispitanih) Naziv emisije D 1 e d a m redovno ponekad Ne gledam nema mogučnosti ne interesuje se Bez odgovora 1. Pema-drug 36,1 37,5 2.9 3,9 19,7 2. Širi kolo 35,9 30,9 4,4 7,0 21,9 \ StuaraLaštvo naroda sveta 24,0 42,2 3,3 6,8 23,7 4. Pesme i igre naroda SSSR 23,2 37,0 3,8 9,3 26,7 5. Pesma daleka i bliska 23,0 36,4 4,6 6,6 29,4