RTV Teorija i praksa

godina, koja je u znatnom stepenu orijentisana na estradnu i laku muziku. 11. ODNOS AUDITORIJA PREMA MUZICKIM PROGRAMIMA RADIJA Većina ispitanika okarakterisali su radio kao jedan od izvora zadovoljavanja svojih muzičkih interesovanja, Niže se nalazi tabela koja daje pregled brojnosti auditorija muzičkih emisija različitih programa radija:

Tabela br. 5.

Kako je pokazalo ispitivanje muzičke emisije I programa imaju največi auditorij. Njih sluša {„redovno” i „ponekad”) od 70 do 80 odsto predstavnika svih socijalnih grupa. II program („Svetionik”) takođe privlači posebno mnogo radio-slušalaca, on je naročito popularan kod omladine. Muziku i novosti „Svetionika” sluša 90,5 odsto studenata, 85,7 odsto učenika škola i PTU, 68,5 odsto radnika i službenika, 66,5 odsto kolhoznika i radnika sovhoza. 111 i IV program, kako pokazuju gore navedeni podaci, imaju malo slušalaca. U suštini to je takođe omladina od 15 do 25 godina. Tako učenici škola i PTU čine 47,6 odsto a studenti visokih škola i tehnikuma 29,8 odsto slušalaca IV programa. O muzičkim interesovanjima radio-slušalaca U anketu je bilo uključeno pitanje o muzičkim interesovanjima radio-slušalaca. Odgovori na njega dati su na sledeći način: ® estradna, laka muzika - 69,5 odsto auditorija ® narodna - 16,7 odsto auditorija ® ozbiljna, klasična muzika - 15,8 odsto auditorija

120

Tabela br. 5. (u procentima od ukupnog broja ispitivanih) Programi S 1 u š a j u nemaju Bez radija redovno ponekad mogućnosti odgovora da slušaju I program 19,9 12,1 1,8 24,2 II program „Svetionik” 11,1 17,6 7,1 21,8 III program 1,2 16,5 21,1 57,2 IV program 5,4 17,8 25,9 50,9