RTV Teorija i praksa
A MANDIĆ: Ima tu i toga, ali stvar je drugačija. D. BLAŽEVIĆ: ]a mislim da je to potpuno nova stvar i u tome je kvalitet A. MANDIĆ: jeste, bogatije. Oni imaju jednu vremensku komponentu u svemu, ali kao način mišljenja. Zaista, hoću da istaknem to kao potpuno novi način mišljenja o teieviziji. Za Stanka Crnobrnju stvarno ne bih hteo da ostavim utisak da mislim da je manirista, mada, zaista, ima jako mnogo manirista koji idu za Stankom i ovom dvojicom. Da odmah tažem samokritično. I moji neki skromni pokušaji da učinim nešto slično, zaista nisu pružili prave rezultate Ja, izgleda, ne funkcionišem dobro u toj stvari. Ja prosto nemam smisla za taj način. Međutim, Stanko ima, on izgleda uspeva ja sam, izgleda, kao iz nekog drugog filma. Nije važno šta sam ja sad. Ali, hoću da kažem: poljavljuju se u okviru novog izraza mogućnosti da se tim načinom izražavaju drugi Ijudi. Ima ih više koji imaju smisla. Kod Pere Živadinovića u nekim naučnim emisijama niko mu ne bi zamerio da su pravljene konvencionalno. Ali i tu se pojavio neki momak koji stvarno ide na dizajn. On dizajnira ideju, On zaista u okviru tog načina mišljenja pokušava da pronađe prava rešenja. Da se sad poslužimo asocijacijom sukoba na književnoj levici. Kao usred jednog uhodanog načina mišljenja, odjedanput se pojavi jedan koji govori po strani, ima svoj program, a ima i svog Marka Ristića uz to, koji nije manirista, već ipak onaj koji stvara M. JEVTOVIĆ: Očito je da su ovi mladi Ijudi osetdli da je dominacija reči, dominacija teksta, njegova autoritarnost prevaziđena i da narasta snaga slike - stvari, I zbog toga su se oni koncentrisali da sliku uobliče, dizajniraju, da je likovno profine, profiltriraju, da dođu do pravih suština i do spoja stvari i ideja A. MANDIĆ: Dugo se radilo o okoštalom mišljenju o mediju. Mišljenja o mediju kao o dogmi. Neki kritičari su se naročito proslavili tom slavom medija I mnogi drugi, koji samo prenose događaj itd
15