RTV Teorija i praksa

namenjen deci (dečji filmovi, crtani filmovi, obrazovni program...). U VTII razredu 48°/o učenika odlučilo se za program za odrasle, 43°/o za dečji program, dok je 9°/o učenika odgovorilo da najviše gleda emisije koje su i za decu i za odrasle. Što se tiče vrste emisije koja je najgledanija, učenici i nižih i viših razreda su se odlučili za kaubojske filmove. Dobijeni rezultati su interesantni pa i iznenađujući. Odgovori potvrđuju da mlađi ispitanici mnogo više gledaju program za odrasle od starijih ispitanika, i da su mlađi ispitanici manje zainteresovani za emisije dečjeg programa od njihovih starijih drugova. Odgovori mlađih ispitanika na pitanje: „Šta najviše ' gledaš na televiziji?” navode na pomisao da njihova želja da baš to najviše gledaju verovatno znači da u sopstvenim očima „prerastaju” svoj uzrast Gledanost i popularnost televizijskih emisija može se tumačiti na razne načine, ali s pedagoškog aspekta važno je znati kakva je idejna vrednost sadržaja koje one pružaju, kakav stav prema životu se njima izgrađuje, kako one utiču na formiranje dečjih moralnih saznanja, uverenja i delovanja. Zbog toga je nesrećna okolnost što su kaubojski filmovi i program za odrasle najgledaniji kod obe grupe ispitanika, a u večini slučajeva su baš to emisije zasićene scenama nasilja, svireposti i brutalnosti. Srečna okolnost je što se ovi rezultati odnose samo na ovu grupu ispitanika, a kako ona ne predstavlja određenu populaciju, zaključci se ne mogu uopštavati.

DRUŠTVO U KOJEM DECA GLEDAJU TV PROGRAM

S kim učenici gledaju TV program

a) sam; b) sa bračom i sestrama, p) sa roditeljima, d) sa drugovima i drugaricama.

115

Tabela 5 Odgovori učenika Odgovori roditelja a. b. c. d. a. b. c. IV razred 10% 24% 64% 2% 18% 44% 38% VIII razred 11% 19% 58% 2% 16% 61% 23%