RTV Teorija i praksa

i roditelja o pojedinim pitanjima, pa i o ovom - gde učenici vole da gledaju film ili sportsku priredbu. Pošlo se od sledeče pretpostavke: učenici i nižih i viših razreda više vole da gledaju film ili sportsku priredbu ~na licu mesta” tj. u bioskopu i na sportskom terenu, nego na televiziji. Dobijeni rezultati, prikazani u tabeh 7 pokazuju da 61% učenika nižih razreda i 78% učenika viših razreda film ili sportsku priredbu više voli da gleda ~na licu mesta” nego na televiziji. Ovi rezultati u potpunosti potvrđuju hipotezu. Za razhku od učenika, mišljenja roditelja o ovom pitanju su podeljena, znači samo delimično se poklapaju sa odgovorima dece. Naime, odgovori roditelja učenika nižih razreda se ne podudaraju sa odgovorima njihove dece, dok se učenici viših razreda i njihovi roditelji slažu u ovom pitanju: 57% roditeija učenika nižih razreda odgovorilo je da njihova deca film ili sportsku priredbu više vole da gledaju na televiziji nego na „licu mesta” u bioskopu ili na stadionu, dok je kod roditelja učenika viših razreda 52' film ili sportsku priredbu deca više vole da gledaju u bioskopu ili na stadionu. Pokušao bih da protumačim neslaganje odgovora učenika nižih razreda i odgovora njihovih roditelja. Kao što smo videli, učenici nižih razreda tvrde da film ili sportsku priredbu više vole da gledaju u bioskopu ili na stadionu, dok njihovi roditelji tvrde suprotno - da njihova deca film ili sportsku priredbu radije gledaju na televiziji Ovaj nesklad odgovora učenika nižih razreda i njihovih roditelja navodi na pomisao da roditelji brane svojoj deci, možda zbog „prevelike brige” o njima ili ko zna zbog čega drugog, a koja bi tako žarko to želela, da odu u bioskop ili na stadion i zbog toga se deca odlučuju na, kao što smo to videli ranije, neumereno korišćenje televizijskog prijemnika. Značajnih razlika između dečaka i devojčica nema, pa se može zaključiti da i dečaci i devojčice film ili sportsku priredbu radije gledaju na ~hcu mesta” tj. u bioskopu ili na sportskom terenu nego na televiziji, Na osnovu ovoga možemo reći da za smanjenje socijabilnosti dece nije kriva samo televizija, nego da veliki doprinos ovom problemu daju i roditelji.

119