RTV Teorija i praksa

Pored navedenih zapažanja i prigovora koji se odnose na suštinu, zabeleženi su još neki, kao što je više puta ponovljena molba da voditelji ne „upadaju” u muzičke numere kako bi se one mogle snimati, zatim, izvesno nezadovoljstvo količinom i kvalitetom humora u omladinskim emisijama, negodovanje zbog suviše brzog govora u emisijama uz predlog da se „priča malo sporije... tako se lakše razume a i lepše izgleda, prirodnije je”. TEMATIKA KOJU PREDLAŽU SLUŠAOCI Tematika koju su predložili mladi u velikoj meri je izraz njihovih aktuelnih, životnih potreba, ona treba da zadovoljava njihovu radoznalost, ali još više treba da im pomogne u rešavanju niza problema na koje nailaze u procesu školovanja, sazrevanja i uključivanja u tokove rada i samoupravljanja u našem društvu, kao i da omogući da emisije omladinskog programa budu svojevrsna tribina na kojoj če se mladi više čuti, razmenjivati mišljenja i bolje se međusobno upoznavati i zbližavati, Što se sadržaja emisija tiče, predloženo je da oni budu posvećeni „konkretnim pitanjima koja interesuju mlade”; ~da oni koji ih slušaju mogu da nađu odgovore na neke svoje lične probleme”, odnosno, da se iz njih „izbaci ono što se ne tiče nas mladih”, o čemu je moguče obavestiti se iz drugih emisija RTV ili iz dnevne štampe. Omladinske emisije, po mišljenju mnogih slušalaca, treba da budu zabavnog karaktera i da se u njima daju kratke informacije (~o svemu treba da se govori, ali o nekim akcijama da se govori ukratko, samo da se pomenu, da se time ne narušava zabavni karakter emisije”). Učenike i studente koji su činili večinu intervjuisanih, najviše su interesovali problemi školovanja i zapošljavanja. Prema njihovoj tvrdnji, oni nisu bili kako treba obavešteni o šansama za zapošljavanje posle prvog stupnja usmerenog obrazovanja, niti im je ova informacija saopštena na vreme („tek kada je kraj školske godine, u maju, oni onda naprave kao neku hajku pa pitaju učenike gde če, šta če, a uopšte preko godine učenik nema nigde nikakvih informacija niti sliku o određenom zanimanju”). Otuda se učenici zalažu da im se informacije iz oblasti profesionalne orijentacije daju tokom cele školske godine i smatraju da je radio veoma pogodan medij za to. Njih interesuje da saznaju gde postoje koje škole, fakulteti i smerovi kakve su mogučnosti upisa i gde se otvaraju nove mogučnosti za školovanje. Zanimaju ih i obaveštenja o deficitarnim

35