RTV Teorija i praksa

jedne osnovne organizacije ili opštinske konferencije taj problem rešili... Jer tako slušaoci vide rešenja za svoje probleme... Ili, konferencije koje imaju više iskustva u radu sa problemima mogu pomoći da radio postane medij razmene mišljenja i iskustava u radu omladine”) i u školama („Zanima nas kako su pojedini problemi omladine rešavani u drugim školama, da se ta iskustva kažu preko radija... jer ne znamo ništa o životu u drugim školama kao da smo izolovani... ali da se o tome ne razgovara samo sa nastavnicima, već i sa učenicima”). Predlaže se da se ponekad u emisijama opisuju problemi pojedinaca koji su od šireg značaja, ~npr. šta znači u neirim situacijama jedan izgubljen ispit.. i pokušati rešiti ove probleme obraćanjem svim relevantnim faktorima... Tako dokazati da se radio ne zaustavlja samo na pričanju već da pokušava konstruktivno da deluje u određenim sredinama i da to delovanje može biti uspešno... To podstiče i ostale siušaoce da se jave sa svojim problemima”. Ima dosta ideja o reportažama i intervjuima u školi, na ulici {... reporteri bi mogli da dođu na jedan veliki odmor u školu da se čuje šta mladi razgovaraju, zatim posle filma da prave intervju”; ~da izađu na ulice i pitaju prolaznike npr. gde će slaviti Novu godinu, o cenama, o aktuelnim događajima u kulturi, o slučajevima koji uzbuđuju javnost”), itd. Predlažu i uvođenje nekih ličnih obaveštenja (npr, kada neko nađe izgubljenu stvar da se javi na određeni broj telefona) razgovore, postavljanje pitanja i druge vrste kontakata koji se več neguju u emisijama omladinskog programa, OBLICI POVEZIVANJA SA AUDITORIJEM Svaka redakcija nastoji da uspostavlja što neposrednije kontakte sa slušaocima, što treba da im omoguči da budu aktivni učesnici u pojedinim zbivanjima, a emisije obogati i učini ih autentičnijim, povećavajući tako njihovu privlačnost Kao cenjen oblik povezivanja siušalaca sa redakcijama istaknuti su kontakti telefonom, a neki od intervjuisanih omiadinaca imali su pozitivna iskustva jer su na taj način mogli da izraze svoje muzičke žeije koje su bile zadovoljene. Ovo je vrlo značajno jer, kada se ostvari aktivna komunikacija povečava se i učešće slušalaca koji se podstiču na razmišljanje o nekim temama i javljaju da bi učestvovali u razgovorima. Slušaoci omladinskih emisija su upoznati sa naporima koje čine redakcije da bi se povezale sa njima dajući neka od objašnjenja zašto se ipak javljaju ređe i u manjem broju: ~Od strane redakcija postoji dobra volja... ali auditorij nije zainteresovan

39