RTV Teorija i praksa

saradnjom između mlađih i redakcija programa. Opšti zahtev je da na raznovrsne načine treba obezbediti više direktnih kontakata sa mladima njihovim uključivanjem u emisije kao i posetama ekipa iz pojedinih redakcija. Veoma povoljno se ocenjuju mogućnosti kontaktiranja putem telefona i pisama, ali uz uslov da se mladi uvere da če se na njih odgovoriti, da se njihova mišljenja i predlozi uvažavaju, kao i da se poštuje njihova ličnost Naročito se predlaže otvaranje mladima širih mogučnosti da sarađuju u emisijama, da šalju vesti iz sredina u kojima žive (~da se zna šta se ovde radi, na koje probleme se nailazi”) kao i druge priloge i radove. Predlaže se čitanje pisama slušalaca o događajima u raznim sredinama sa više otvorenosti i konkretnih primera - pozitivnih i negativnih {„Trebalo bi da pokušamo da se bar jednom mesečno javi neko iz Alibunara i kaže: drugovi, mi smo u toku toga i toga, kod nas ide ta i ta akcija... Da ide protok informacija i od nas prema vama i od vas prema nama”). Isto tako, kao oblik saradnje se predlaže da mladi svoje priloge (intervjue, izbor muzike, pesme itd.) sami snimaju na kasete i šalju ih redakdjama za emitovanje. Posebno se insistira da reporteri pojedinih redakcija više zalaze među mlade, da ih anketiraju, dolaze na lice mesta tako da bude „prave atmosfere”, da se vode i prenose razgovori uživo koji imaju prednost nad čitanjem napisanih tekstova, da se čuju različita mišljenja i vode polemike koje omogučavaju slušaocima da se opredeljuju ~a ne da im se nameče samo jedno mišljenje”. Isto tako, predlaže se da programe „stvaraju mladi za mlade”, da voditelji budu po godinama bliži auditoriju i da se u redakcije pozivaju mlađi omladinci koji če preuzimati njihovu ulogu („kad bi po jedan omladinac i omladinka bili voditelji nekih emisija, onda bi bilo zabavnije, sa večim zadovoljstvom bi se te emisije slušale”). Razgovori sa mladima o emisijama omladinskog programa RNS pokazuju formiran ukus, kritičnost i zrelost slušalaca, o kojima bi trebalo povesti više računa prilikom planiranja i realizacije njihovih sadržaja. Naročito je značajan zahtev koji se nalazi u osnovi mnogih odgovora, da se emisije približe auditoriju, da budu aktuelnije, da se konkretnije i angažovanije bave egzistencijalnim problemima mladih, da ukazuju na mogućnosti za njihovo rešavanje i sadržajno budu svestranije. Posebno se zapaža živa zainteresovanost mladih za društvenu problematiku i aktivno učestvovanje u društveno-političkim zbivanjiraa, na otklanjanju negativnosti i konstruktivnom delovanju u svojoj užoj i široj sredini, što često potiskuje omiljene zabavno-

41