RTV Teorija i praksa

simpatija. Nezavisni su od konjunktura, moda i trendova Njihove predstave dolaze redovno u kuće prkoseći neredu i nesporazumima u svakodnevnom životu. Emisije tih majstora proizvode se serijski zato što su uspešne, a uspešne su zato što se proizvode u serijama. Upravo taj utisak svakodnevnog kod teievizijskih heroja sprečio je da oni postanu svakodnevni. Urednicima se, pak, uobičajenost nikako ne dopada, smeta im ponavljanje istog, јег bi televizija po njima trebalo da bude mesto spektakulamih događaja, oni pri tom gube iz vida ono što je ovde najglavnije, da jedna ličnost postaje utoiiko omiljenija ukoliko se duže održava u programu određene vrste. Treba naglasiti da u ovom slučaju nije bitan kvalitet pojedinačnih epizoda, nego prepoznavanje mogučnosti gledaoca da se übaci u taj fiktivni svet, za njega prihvatljiviji i bolji od svakodnevnog života. Tu ne postoji konkretna i prava granica između dobra i zla. Od američkih televizijskih serija, kao što su kriminalističke Kolombo, Ulice San Fransiska, Detektiv Rokford i druge, pa do istorije porodice u Dalasu, Dalas, proizvedeno je mnogo više epizoda nego što su ih otkupile i emitovale evropske teievizijske kuće. Odbijene epizode, kako argumentuje npr. Drugi program zapadnonemačke teievizije (ZDF), nisu odgovarale merilima kvaliteta, pa su, tako, mogle biti uzrok i padu kvaliteta programa. Takvi argumenti zasnovani su na pogrešnom shvatanju pojma televizijske serije a možda i pogrešnom shvatanju same televizije. Slabost neke određene epizode nije od značaja, ali je bitno da nekog zabavljača, detektiva ili šerifa publika prihvati. Uioga mora da je pogodna za identifikaciju, interpretator treba da se dovoijno često pojavljuje na ekranu, dovoljno da njegove osobenosti publici postanu prisne. Važna je đobro poznata dramaturgija, vešto odabrani, a poznati tipovi. Bitnije od svega je da se пека kriminalistička serija ili neki kviz mogu pratiti ne celom nego sa poia pažnje, tako reći rasejano, čak uz neke druge aktivnosti. Koncentracija televizijskog gledaoca je drugačija od koncentracije bioskopske publike koja dolazi u bioskop več motivisana i usmerena na određeni film.

50