RTV Teorija i praksa

257

Slavko Nastić

MOTIVIRANOST TV AUDITORIJA ZA ZIMSKE OLIMPIJSKE IGRE U SARAJEVU 1984. GODINE

Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. godine, kao naglašeno atraktivan svjetski događaj kojeg tretiraju svi masovni mediji, nametao se kao neizostavan i privlačan predmet istraživanja. Prve zamisli o istraživačkom tretmanu ZOI Sarajevo ’B4, postavljene široko i višedimenzionalno, morale su biti reducirane na suženi predmet i cilj istraživanja: motiviranost TV auditorija za ZOI ’B4, odnosno - koji su dominantni izvori te motiviranosti. Primijenjeni metod - poštanska anketa sa tipiziranim upitnikom, takođe je diktiran redukcijom projekta. Anketa je realizovana kao zajednički poduhvat istraživačkih službi (centara, odjeljenja) svih RTV centara u Jugoslaviji. Pri tome je Služba za istraživanje programa i auditorijuma RTV Sarajevo bila inicijator i koordinator, odnosno nosilac realizacije. U svim republikama i pokrajinama anketirano je ukupno 1 060 ispitanika - gledalaca televizije. ONO ŠTO SMO ZNALI Motiviranost TV auditorija ovde posmatramo kao aktivan odnos gledalaca prema TV programu, počev od njihove želje i namjere da gledaju TV program (dio programa), preko intenziteta sa kojim taj program gledaju, do efekta gledanog programa na buduču motiviranost za gledanje. Ovo nisu elementi definicije, već samo oznake koja i kakva motiviranost nas u ovom slučaju zanima, odnosno šta smo ovom prilikom istraživali.