RTV Teorija i praksa

sedište Kanala pet. Na četiri lepo uređena sprata, od kojih su dva’ pod zemljom, raspoređena su tri glavna studija, a na policama arhiva - 18 000 časova emisija u kasetama. Jedan dan programa - od 8.30 do 1.00 ujutru - staje u 20 kaseta: sve je tu - od snimaka najava spikerki, bezbrojnih traka sa reklamama za buduće emisije, pa do nekoliko uvek primenljivih „aktuelnosti” koje priprema šest novinara. Među kasetama dominiraju TV filmovi, feljtoni, varijetei, kvizovi i sport. Prvi uspeh Kanala pet bila je američka serija Dalas. RAI je sa svoja tri državna kanala koji svake večeri u 20.00 okuplja 20 miliona televizijskih gledalaca, več emitovaia 13 prvih epizoda serije ]R. Ali, RAI smatra da ~to nije njen žanr”. Berluskoni je kupio nastavak serije i odlučio da ga prikaže, a zatim je kupio i sve druge serije TV Holivud (sa izuzetkom Dinastije koju je kupio Ret-4 i koja neče okupiti, kako se čini, ni trečinu gledalaca Dalasa). Danas on ima i druge adute. Pre svega - vedete. Od samog početka izveštio se u pridobijanju največih imena RAI kao što su: voditeljke (Aba Cerkato, koja sada vodi Bongiomo Italia i odgovara na pisma TV gledalaca), super-voditelji (Majk Bonđomo, koga zbog njegove uzdržanosti i lepog ponašanja smatraju italijanskim Belmaorom, ili Gi Liksom), specijalisti (Valerio Lazarov, otac elektronskog mizanscena, kome je poverio čudesnu mašinu - postoje samo tri u Evropi - koja sama fabrikuje osvetljenje i dekor) itd. Doktor Berluskoni je bio dovoljno mudar da na vreme kupi delove emisije TV osntesi i pesme, kao i „7 dana” (da bi imao uvid u program), što mu dozvoljava da „gura” snažno svoje emisije za čiju promociju troši 10 milijardi lira godišnje u novinama i časopisima. Sa takvim oružjem može da proizvodi solidne emisije varijetea i na taj način privuče polovinu auditorija. Sa međunarodnim zvezdama, Aznavurom, Mirej Matje, Ričardom Čemberlenom, Šarlotom Rempling itd. koje angažuje preko suptilnog aranžmana po kome vodi

304