RTV Teorija i praksa

zadataka koji su mu povereni? (Vidimo, na primer, da prihodi od Radio-France i FR 3 ne omogućavaju željenu decentralizaciju i regionalizaciju prema zakonu iz 1982) kako če se razvijati pojam javne službe do javnog sektora: zajednička služba za najširi deo publike ili različite službe za najbrojniju publiku? Da li če se javni sektor angažovati u ekspanzionističkoj politici prisutnosti na svim novim terenima, u svim sredstvima javnog informisanja ili če se, suprotno, koncentrisati na nekoliko glavnih funkcija i na klasičnu televiziju? 6. Strategija multimedijskih grupa Pored tradicionalnih aktera (PTT, radio-televizija, filmska industrija) danas se javljaju novi investitori dok več prisutni akteri menjaju svoju aktivnost da bi postali multimedijske grupe. Kao i strategija javnog sektora, strategija ovih novih aktera biće odlučujuća za budučnost sistema sredstava javnog komuniciranja. Nedavna analiza Bernara Gijana (Bernard Guillan) razlikuje sledeći izbor: • izložiti se novim institucijama (Svetska izdanja, Evropa 1 - komunikacija, Parafrance); • približiti osnovno zanimanje (grupa CLT - RTL, Sofirad - RUC); • naglasiti specijalizaciju osnovnog zanimanja (Gomon) • upravljati različitim zanimanjima (Avas, Ašet). Već nekoliko meseci svedoci smo manevara učestvovanja, kupovine, reaktiviranja uspavanih sektora ili filijala u ovim različitim pravcima manevara koji su mudri (budučnost u poslovnom svetu nije samo zadatak intelektualaca) ali su, ipak, znaci nove podele karata u bliskoj budućnosti. 7. Procena ponašanja korisnika Da bismo ugradili u model koji bi omogućio perspektivne scenarije neophodnih podataka o korisnicima, o publici sredstava masovnih komhnikacija, ne možemo da se pouzdamo u upitnike tipa: ~Da li đčte

143