RTV Teorija i praksa

tu razliku, Biljana Tomič pravi podelu između „primitivnog perioda” i i; perioda visoke usavršenosti”, podrazumevajuči pod ovim terminima pre tehnički nivo nego nivo vrednosti umetničkih rezultata. Štaviše, kada je reč o vrednostima umetničkih rezultata, niz traka iz ovog prvog („primitivnog”) perioda sačuvače svoju privlačnost uprkos skromnosti uslova njihove tehničke izrade, zadržavajuči u jugoslovenskim prilikama uiogu „istorijskih modela” kakvu u evropskom videu imaju, na primer, produkcije Geri Šuma (Gerry Shum) i Art/ / Tapes 22. Ako se možemo složiti sa tvrdnjom Bikokija (M.G.Bicocchi) da je „herojsko doba istorijskih modela definitivno prošlo”, ipak ostaje na snazi i tvrdnja da je doba ovih „istorijskih modela” bilo jedno zaista „herojsko doba” pionirske video-produkcije. Šta se u tom „herojskom dobu” prvih video-koraka dogodilo u Jugoslaviji? Dragoceni podaci sabrani u tematskoj svesci časopisa „Spot” o viđeu u Jugoslaviji (br. 10, Zagreb 1977, glavni urednik Radoslav Putar) daju o tome neophodne informacije i polazeči od tih

Radomir Damnjan: 'sVAKO DNEVNI RITUAL PIJENJA KAVR (Video, 1976.)

153