RTV Teorija i praksa

herentabilnog rudnika i tako ga isturiti zaboravu kompetentnih faktora negde „izvan sveta” (a sve to u kontrapunktu sa nataloženom prašinom koja več izobiičava i izgled kancelarijskog nameštaja) može, svakako, samo sam život. INFORMATIVNO JEZGRO DOKUMENTARNE TV PREZENTACIJE Na autentične fakte oslonjena poruka TV dokumentame prezentacije već samim tim obuzdava umetničku viziju, te je poruka inspirisana faktima uzetim „odozdo”, iz samog empirijskog zaleđa. Dodir sa životom, u njegovoj čulno predmetnoj varijanti je apriorna ravan komunikacije sa dokumentamom TV prezentacijom. Taj nivo stvamosti posredovan TV dokumentarnim filmom ne može da se problematizuje „odozgo”, nivoima uraetničke vizije. Posredstvom dela umetničke transpozicije - umetničkog filma, kontakt sa empirijom Ijudskih egzistencija i njihovim socijalnim uslovljenostima uspostavlja se tek asocijativno, a ne doslovno i jednoznačno. Ovde, međutim, u mediju TV dokumentarnog filma život se probija „odozdo” kao prema zakonima socijalne prakse realno modelirana, a ne prema idealnim modelima umetničke vizije sročena stvamost. Informativno jezgro TV dokumentarne prezentacije uzeto u svoj svojoj kompleksnosti je zamagljeno jednoznačnošču čulno predmetnih oslonaca socijalnog ambijenta u kome se odigrava drama jedne ličnosti - likvidatora. Baš kao što je i simbolička transpozicija zbilje u mediju faktografskih poruka latentna, tako su latentni i dublji, faktografskom očiglednošču detalja zamagljeni slojevi smisla inspirisani dramom jedne konkretne egzistencije, sudbinom likvidatora, inokosnog nosioca odgovornosti za kolektivni nehat prema društvenim dobrima, Ono što se sa površine dokumentamog zbivanja može očitati kao informativno jezgro poruke jeste rudnik pod likvidacijom i uloga likvidatora, poslovodna funkcija svedena na poslove oko sprovođenja likvidacije kao pravno-ekonomskog čina. Iz informativnog jezgra izvedena intencija dokumentame poruke je, takođe, latentna,

55