RTV Teorija i praksa

radika tako izdiferenciranih tendencija ponašanja i niče, egzistira i zaoštrava se dramski konflikt među instancama odgovornosti (za sudbinu rudničke opreme) oličenih u poziciji likvidatora i administrativno-birokratskih organa, čije se konsekvence, doduše različito sudbinski prelamaju na položaje aktera drame. Sva težina nesporazuma izazvanog nehatom administrativno birokratskih struktura, između likvidatora i kompetentnih faktora društva, evidentno sudbinski pogađa socijalni status likvidatora; širi društveni'aspekt štete koju takav nehat birokratskih organa proizvodi za širu društvenu zajednicu, potisnut je u drugi plan dramatikom dokumentamo nazočnog ambijenta u kome likvidator bitiše. Naravno, taj širi društveno-ekonomski aspekt odnosa među akterima dramskog konflikta prema društvenim dobrima je mnogim dokumentamim naznakama simbolički sugerisan imaginaciji gledalaca; često dosta direktno; setimo se samo insistiranja likvidatora na vrednostima opreme raspršene na prostoru rudničkog dvorišta, koja bi i kao staro gvožđe zavređivala pažnju kompetentnih organa, a da i ne govorimo o vrednosti opreme koja bi mogla da bude i namenski aktivirana. Afektima koji impulsivno probijaju svaki gest likvidatora, koji opet monološki, budući dokumentamo jedino prisutan akter TV zbivanja, dočarava, njegovom poimanju društvenog dobra kao vrednosti, skladna rešenja, snažno podvlače i u prednji plan isturaju dramu čoveka, konkretne individue izložene psihološkom nasilju opustošenog ambijenta nastalog na ruševinama rudnika u likvidaciji. No, ma kako dokumentamo nametljiva sudbina otuđenog i, „mrtvom kapitalu” podređenog pojedinca - likvidatora, imaginativni um gledalaca u komunikaciji sa TV prezentacijom neodložno sklizava sa dokumentarnog na tek simbolički sugerisan plan - plan društvenih konsekvenci birokratskog nemara prema birokratski „otpisanim” dobrima. Tako TV dokumentamo eksponirana drama pojedinca (psihološki izoštrena afektivnim reakcijama likvidatora, koje prate i značenjski pojačavaju svaki njegov verbalni akt, poruku), svojim dokumentarnim naznakama budi asocijacije o širim društvenim posledicama birokratskog

59