RTV Teorija i praksa

Sad je tačno neki trenutak. Sad je tačno neki drugi trenutak od izgovorene reči ~sad". Ne mogu tako brzo reći ~sad" da bude zaista sad.

označava usklađenost i zavisnost melodijskih linija. J. Z.;Pričinjavanja iz 1956. godine ne bismo mogli svrstati ni u vokovizuelno ni u polimedij. U njima se neka psihička stanja - nelagodnost zbog nemogućnosti da se nešto izrazi, sumnja u to što se trenutno stvara, samo stvaranje pojavljuju kao elementi dela, ali ne na način na koji bi se uključili kao motivi u književno delo, več ispliću čudnu igm... V.R.: Pričinjavanja su moje nemo proročanstvo o putu umetnosti. Ona, svakako, jesu polimedijska tvorevina - tu su tekst, crteži, dijagrami, akcije, zamišljene reakcije posmatrača, muzika ali ne pripadaju nijednoj poznatoj formi. Ona su i monokomunikativno i polikomunikativno delo, i projekat nečega što treba izvršiti i nešto več ostvareno, i fluksus i konceptualan rad, buduči da estetsko nije u njihovoj materijalizacji nego je, ukoliko uopšte postoji (a smatram da estetsko postoji i u najortodoksnijim konceptualističkim „tautologijama”), u poimanju „nacrta”, ideje, koncepta, nečega izmedju ideje i predstave... J. Z,; U njima se, kao izraz stvaralačke intencije, ili bolje , kao namere da se nešto maksimalno stvori, narnere koja je učestvovala kao elemenat rada, pojavljuju citati Vaših Korala. Kristijan Volf je 1957. godine napisao trio koji se smatra začetkom minimalističke muzike. Vi ste iste godine u Koralima redukovali pojedine komponente muzičke strukture.:. Da li možemo govoriti o minimalističkom postupku? V.R.: Ako se Korali izolovano posmatraju, oni jesu rezultat ideje o redukciji. Namera

98